OKAN MÜDERRİSOĞLU

Çılgın teklifin sırrı

İstanbul'a 3. havalimanının yapımı ve 25 yıllık işletmesi için (KDV'si ile birlikte) teklif edilen 36.5 milyar Euro (86 milyar lira) neyi gösteriyor?
1- Bugün yüksek görünen rakamların 10-15 yıl içinde küçük kalabileceğini,
2- Türkiye'de siyasi ve ekonomik istikrara uzun vadede güven duyulduğunu,
3- Terör sorununun kalıcı olarak çözüleceği umuduna yatırım yapıldığını,
4- Türk dış politikasının "yumuşak güç" stratejisinin gelecekte daha etkili olacağını,
5- THY başta olmak üzere havayolu şirketlerinin hızla büyüyeceğini...
Ama bir de teklif sahibi şirketlerin profiline ve çalışma stiline bakmamız gerekiyor. Kamu ihaleleri sayesinde marka haline gelen Ankara merkezli müteahhitler, devletin iş yapma ve yaptırma mantığını iyi biliyorlar. Geri dönülemeyecek büyüklükteki işlerde "kervan yolda düzülür" anlayışının hâkim olduğunu öngörüyorlar. Evdeki hesap çarşıya uymadı mı ya yasa değişir ya yönetmelik ya da işveren. Bir tür "kazan-kazan ve kazandır" esasıdır bu. Ve Ankaralı müteahhitler için tecrübeyle sabittir!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.