OKAN MÜDERRİSOĞLU

Gezi sonrası AK Parti

Bilhassa yabancı çevrelerde aynı soru sıkça soruluyor: "AK Parti eski gücünde mi?"
Gezi Parkı olaylarından sonra dozu artan bu soru "Son 10 yılda gördüklerimizden farklı bir Türkiye portresi var. Devletçi, içe kapanan, komplocu düşünceye prim veren Türkiye!" iddiasıyla şekillendiriliyor.
Ama... Yanıt "karanlık senaryo" sahiplerini umutlandıracak cinsten değil. Zira gerçekçi...
Diplomatik misyonların zaman zaman gerçekleştirdikleri ortak değerlendirme toplantılarından bize kadar yansıyan mesajların özü şöyle:
"AK Parti, halkın ne istediğini çok iyi analiz ediyor. Değişime çabuk uyum sağlıyor. Siyasi istikrarın sağlanmasında, ekonomik refahın temininde, özgürlük alanlarının genişletilmesinde başarılı oldular. Şimdi Yeni Anayasa yapımı, 30 yıllık Kürt sorununun çözümü gibi oldukça zorlu gündem üzerinde çalışıyorlar. Neden başarıyı sürdürmesinler ki?"

***

"Dışarıyı fazla önemserken" sanırım, "özgüvenimizde erozyon" yaşandı. Aslında başarı, Türkiye'nin başarısıydı. Dostluklar da düşmanlıklar da bu başarının eseriydi. Bundan sonra önemli olan demokratik standartları bir üst aşamaya taşıma iradesi. Yani... Dışarıya kulak vermek ama kafayı fazla takmamak en doğrusu!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.