OKAN MÜDERRİSOĞLU

İki pazarlık ve bir Bakan farkı

Belki çok dikkati çekmedi ama Bayram öncesi iki kritik toplu sözleşme, gürültü patırtı olmadan sonuçlandırıldı. İlk etapta, kamuda çalışan işçilerin ücret zammını belirleyen görüşmelerde uzlaşma sağlandı. Ardından memur maaşları ile emeklilerin aylıklarına ilişkin pazarlıklar makul bir noktada bağlandı. Üstelik "taban aylığındaki seyyanen zam" sayesinde üst gelir grupları ile alt gelir grupları arasındaki makas bir nebze olsun daraltıldı. Bir başka ifadeyle düşük dereceli memurun maaşında oransal açıdan daha yüksek artış yapıldı.
Bilhassa Gezi Parkı Olayları'nın ardından farklı toplum kesimlerini sokağa dökmek, sonbaharla birlikte üniversiteleri, stadyumları hareketlendirmek üzere hazırlıkların başlatıldığı sırada işçi ve memurun ücret-maaş düzeltmesinin vakitlice tamamlanması memleketin hayrına oldu. Bu noktada sendika temsilcilerinin duyarlılığı kadar, Kabine üyeleri içinde uzlaşma kültürünün en önemli temsilcilerinden biri konumundaki Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik'in çabaları da etkisini gösterdi. Çelik, İngilizlerin "Troubleshooter" dedikleri tarzda bir siyasetçi. Yani problem çözen, aksaklıkları saptayıp gideren kişi!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.