OKAN MÜDERRİSOĞLU

Bakan Zeybekci'nin öncelikli gündemi

Yeni Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci'ye görevinde başarılar diliyoruz. Önceki bakan Zafer Çağlayan dış ticarette çıtayı hayli yükseltmişti. Ancak, gündem sapmasında gözden kaçan bazı dosyaların ileride maliyeti yüksek olabilir!
1- AB ile etkin işlemeyen Gümrük Birliği.
2- AB ile ABD arasındaki Serbest Ticaret Anlaşması'na (STA) Türkiye'nin katılımı.

***

Özellikle AB-ABD Transatlantik İşbirliği, Türkiye açısından çok önemli. Zira ABD Başkanı Obama'nın geliştirdiği "Model Ortaklık" kavramının içi tam anlamıyla doldurulamadı. İşte bu yüzden Merkez Bankası Araştırma Yayınları'ndan kısa süre önce paylaşılan "Didem Güneş, Merve Mavuş, Arif Oduncu" imzalı analiz dikkatli okunmalı. Merkez Bankası uzmanlarına göre, Türkiye'nin AB-ABD STA'sına taraf olması durumu ile olmaması durumu arasında GSYH'de yaklaşık 35 milyar dolarlık fark oluşacak.
***

Ve... Biz, içeride birbirimizle uğraşıp enerjimizi harcarken, eloğlu geleceğini garanti altına alacak.
Sonra... Zaten olması gereken ticari ortaklık, Türkiye'ye lütuf gibi sunulup, karşılığında taviz koparılacak. Gün, "uyanık olma" günü!
NOT: Umuttur insanoğlunu hayatta tutan. Herkese hayırlı, sağlıklı, huzur dolu yıllar...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.