OKAN MÜDERRİSOĞLU

Türkiye ekonomisinin ilginç noktaları

Ezberbozan yönleri vardır Türkiye ekonomisinin. Bu nedenle, kredi derecelendirme kuruluşları başta olmak üzere pek çok çevrenin şablonlarına uymadığı da görülür. Ekonominin gizli iç dinamikleri tam olarak okunamadığı için risk katsayısı yüksek gibi sunulur ama gerçek durum farklıdır. İşte size en tipik örnek:
"Firmaların kur riski!" Merkez Bankası araştırma raporları diyor ki...
Türkiye'de finansal olmayan firmaların, yüksek miktarda döviz borcu taşıdıkları ve bunun yüksek döviz kuru riski anlamına geldiği görülmektedir. Sektör bilançoları ve Bankalar Birliği Risk Merkezi verileri incelendiğinde ise... Ekonomik faaliyetler içinde önemli bir yere sahip firmalar kur riskinden kaçınmak için borç dolarizasyon oranlarını düşürmekte ve uzun vadeli borçlanmakta. İhracat geliri sınırlı olup da yüksek düzeyde yabancı para cinsi borcu olan firmalar daha yüksek net kambiyo kârı elde etmekte, bu da döviz cinsi finansal giderlerin önemli bir kısmını karşılamakta. Ayrıca, gelirleri mali tablolarda ihracat olarak sınıflandırılamayan ve fiyatlaması döviz cinsinden yapılan birçok sektördeki yurtiçi faaliyetin yaygınlığı kur riskinin görünenden daha sınırlı olabileceğine işaret etmekte!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.