OKAN MÜDERRİSOĞLU

MHP’nin şifreleri

"7 Haziran gecesinden itibaren MHP'nin tutturduğu yol ne idi?" sorusuna gelince...
1-
MHP'nin siyasal genetik kodlarının pek bilinmediği ortaya çıktı. Genel Başkan Devlet Bahçeli'nin siyasi tahayyülünün partinin nihai iradesi olduğu geç fark edildi. 2- Devlet Bey, "Çözüm Süreci" ve "kutuplaşma teorisi" üzerinden seçim okuması yaptı ve bunu muhataplarına dayattı. Çözüm modeline karşıtlık nedeni ile HDP'yi reddedip, AK Parti'yi bu yapı ile işbirliğine zorladı. Toplumsal gerginlik varsayımıyla da AK Parti- CHP koalisyonunu destekleyip, iktidardan uzak durdu. 3- Çok yönlü terör saldırılarından ve AK Parti'nin sergilediği devlet refleksinin ardından, ısrarla önerdiği erken seçimi rafa kaldırdı. Lakin iktidar ortağı olmamak için görüşme sahasına sürekli siyasi mayın döşedi. 4- Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı doğrudan hedef alarak, meseleyi kişiselleştirdi. Seçilmiş Cumhurbaşkanı'na yüklenirken anayasal sistem sorununa ilişkin makul reçete sunamadı. Cumhurbaşkanı ile Başbakan arasında "ikilik çıkarmaya oynayarak" işbirliği kapılarını kapattı.
5- Şimdi...
Erken seçime karşı çıkan MHP ya seçim kararını Meclis'te destekleme ya da anayasa gereği kurulacak geçici hükümette HDP'li bakan bulunmasını izah etme tercihi ile baş başa.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.