OKAN MÜDERRİSOĞLU

ÖTV teşvikinde olması gereken...

Başbakan Binali Yıldırım'ın bayram öncesi açıkladığı ekonomik paketin dikkat çekici bölümlerinden birini de "ÖTV teşviki" ile ilgili karar oluşturdu.
Detayı tam olarak ortaya çıkmadığı için farklı, yer yer hatalı yorumlar da yapıldı. Öğrendiğim kadarıyla Maliye Bakanlığı kurmayları kılı kırk yaran çalışma içinde. Hatırlanacağı gibi Özel Tüketim Vergisiz araç alımı şu iki ana kesim için söz konusu:
1- Ticari yük ve yolcu taşımacılığı yapan mükellefler. 2- Şehit yakınları... Burada hassasiyet gösterilecek husus, ÖTV avantajı ile yenilenecek araçların "yerli üretim veya yüksek oranlı yerli üretim" olması. Yani, "ÖTV'siz ithal araç getiririm, iyi kâr ederim" tarzı, cari açığı tetikleyecek, teşvikin amacını aşan fırsatçı ticarete geçit verilmemesi.
Bir diğer husus da şehit ailelerine ÖTV'den muaf araç alım hakkı tanınırken, gerek motor silindir hacmi itibariyle sınır konulması gerekse aracın 3 veya 5 yıldan önce satılamayacağı, üçüncü taraflara devredilemeyeceğinin belirtilmesi. Böylece, şehit yakınları üzerinden "ucuz araç alım-satımı" türü yan faaliyetlerin gelişmemesi.
Netice olarak...
Teşvik ya da himaye edilmesi hedeflenen toplumsal gruplar sınırlı olmalı ve genel dengeyi bozmamalı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.