ŞEREF OĞUZ

Bizde zulüm eşitliği var!

Teğet geçsin, geçmesin; bizdeki her krizde, kurnaz patronun aklına gelen ilk çare(!); "çalışanlarından kurtulmak" olmuştur.
Bunu yaparken Kürt, Alevi, Laz, Arap, Çerkez, Gürcü vs. gibi etnik veya mezhep kriterlerine değil, "kovulabilirlik" kolaylığına bakılmıştır. Kapıya koymak, tazminat yükü taşımamak deri veya memleketten daha önemlidir...
Amerika'da veya AB'de, işsizlik oranında derisinin rengi, şivesi veya nerede doğduğu önemli olabilir. Bizde ise bunların hiçbir önemi yok.
Son 30 yıldaki krizleri hatırlayın; göreceğiniz şudur: İşler kötü gitmeye başladığında, "çalışana" işsizlikle zulmetmede, son derece eşit (!) davranmışız.
Rakamlara bakıyoruz; Kriz bahanesiyle en fazla, Kırıkkale, Adana, Iğdır, Yalova, İstanbul, Kocaeli ve Eskişehir'deki işçiler evine gönderilmiş.
Adam çıkarırken şive, etnik köken, mezhep değil, yalnızca "kovunca cepte kalacak para" dikkate alınmış.
Son 2 yılda krizi bahane edip 2.5 milyon insanı evine postalayanlar bugün, büyüme şeridine giren ekonomide "hızlanma sorunu" yaşıyor.
Oysa akıllı patronlar, "en değerli varlığım" diye tanımladığı çalışanı kovmadı, onlarla anlaştı. Kimi yarı maaşına razı oldu kimi de şirketine ortak edildi.
Şimdi büyüme rekorları, bu şirketlerden geliyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.