ŞEREF OĞUZ

İşsizin bayramı istihdam artışı

Hak İş'in araştırmasını hatırlıyorum; küresel kriz bahanesiyle; özel sektörde çalışan her 2 kişi, 3'üncü kişinin işini yapmak zorunda kalmış.
Bugün küresel krizin etkileri içeride "hayli" azaldı ve ekonomideki canlanmayı, sanayi üretimdeki artıştan büyüme rakamlarına dek hissediyoruz. İşsizliğe yansıması, anlaşılabilir fakat kabul edilemez sebepler yüzünden "hayli" yavaş seyrediyor.
Anadolu sermayesinin bu süreçte, büyüklerden daha "cesur" davrandığını biliyoruz. Nitekim Başbakan'ın ATV'deki açıklamalarında, bu sürecin işsizlik oranını %11'in de altına ineceği umudu var.
Her işletme, fazladan 1 istihdam yaratsın çağrısı, küresel krizin başladığı 2008'den önce yapılmıştı. Fakat gördük ki işletmelerin çoğu bunu, tersinden anlamış. Küresel krizin ilk sinyalleri ülkeye ulaşır ulaşmaz, "fazladan 1 kişiyi" kapıya koyuvermişler.
Oysa kriz ortamında dahi hizmet ve istihdam sektörünün 1-1.5 milyon ilave istihdam yaratma kabiliyeti vardı. Tercihimizi "biran önce çalışandan kurtulmak" üzerine yapınca, 6 milyon insana ve ailelerine, bayramları zehir ettik.
Yığınca teşvike, istihdam çağrılarına ve ekonomik canlanmaya rağmen işçi almada hala ayak direyenleri "anlamak" mümkün değil.
İstihdamı geliştirerek büyümeyi kendine şiar edinen patronları özenle ayrı tutarak şunu söyleyebiliyoruz; işçi çıkararak krizden çıkamayacağınızı anladınız. Eve gönderdiklerinizi geri çağırmak yerine mevcut işçiye fazla mesai yükleyerek büyüyemezsiniz. Artık "vergiyi indir, bakarız" veya "ekonomik realitemize ters" gibi açıklamalar da bayatladı.
23 Nisan'ı ben "6 milyon ebeveyni işsiz çocuklar bayramı" diye tanımlamıştım.
Bu bayramda şükür ki işsiz sayısı daha az.
Ama hâlâ milyonlarız işsiz ve bu durum, yeni iş yaratamayan bizlerin ayıbı..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.