ŞEREF OĞUZ

Sıra katma değerde...

İhracattaki hızlı artış; kur tümseğindeki küçük bir düzeltmenin ne denli işe yarar olduğunu gösterdi. Lira'nın itibarını riske atmadan yapılacak küçük bir düzeltmenin, ciro üzerinde etkisi olabiliyor.
Türkiye'nin 2023'te 500 milyar $'lık ihracat hedefi var. Bu rakama ulaşmak için mevcut ihracat performansımızın üzerine çıkmamız gerekiyor.
Her ne kadar son ihracat verileri bu performans için umut verse de çözebildiğimiz; yalnızca ciro sorunu olacaktır.
Otomotiv endüstrisinin ihracatta başı çekmesi, Sanayi Strateji Belgesi'nde de sözü edildiği gibi; bu alanda yoğunlaşmanın pratik sonuçları açısından fevkalade önemlidir.
Neticede yerli marka oluşturma sürecinde yalnızca ülkede kalacak pay açısından değil, aynı zamanda yan sanayi ve endüstri derinliği bakımından da ihracatın 2023 hedeflerine hizmet etmiş olacak.
Çin etkisi yüzünden verimsiz işletmelerini ayıklayan hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, rekabet avantajını ve daha nitelikli ürün gamını geliştirdiği ölçüde "kârlı" olabilecek.
Yaşlanan ve yavaşlayan Avrupa'ya rağmen bu rakamlar, son derece umut verici ve ciroya dair hedeflerimizi tutabileceğimizin de cesaret faktörü gibi. Ancak temel sorunumuz hâlâ katma değerdir ve nitelikli mal üretmedikçe, kazandıran ihracat nimetlerinden yeterince yararlanmıyor olacağız.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.