ŞEREF OĞUZ

İşi sürekli kılmak!

Felaketler; en etkili öğreticidir. Sorun; öğrenme maliyetinin faturasında... 11 Eylül saldırısı ardından terörizmin yükselişi, küresel ısınma, büyük çevre felaketleri ve Japonya' da dün yaşanan insanlık tarihinin en büyük 5'nci depremi...
Ekonomik krizi de hesaba katarsanız, belirsizliğin; "tek belirleyici" olduğu dünyada "işi sürekli kılmak" en önemli kavramlardan biri haline geliyor.
İş sürekliliği, bir kurumun veya işletmenin, her hal ve şartta, bütün etkenlere hazırlıklı olmasını anlatıyor. Özetle; başınıza ne gelirse gelsin, işiniz devam etmeli.
Bunun için kendi felaketleriniz kadar, başkalarının başına gelenlerden de ders çıkarmak şart. Mesela Japonya'da yaşanan felaket, tsunaminin etkilediği coğrafyalar ve buralarda yaşanan inanılmaz yıkımlar...
İş Sürekliliği Stratejileri ve Felaket Planlaması'nın Türkiye'de henüz yeterince önemsenmediğini biliyoruz. Pek çok kurumun hazırlığı yok ve firmaların üçte biri böyle bir kavramı duymamış bile.
Fakat bazı sektörlerin farkındalığı daha yüksek. Mesela; 11 Eylül'den sonra finans sektörü bu alanda yatırım yaptı. İstanbul'daki bankalar yok olsa bile, 2 saat sonra her biri, örneğin Ankara'da yeniden oluşturulabiliyor.
Ancak reel sektör ve KOBİ'ler, konuya hâlâ yabancı.
Genelde darbeden sonra demokrat, krizden sonra ekonomist ve depremden sonra jeolog olduğumuzdan; başımıza gelmeyince harekete geçmeyiz.
Ama Japonya bize ekranımız kadar yakın ve bu felaketten ders alabiliriz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.