ŞEREF OĞUZ

Zamanlama!..

Havuza dalmadan önce derin nefes almak iyi fikirdir. Havuza daldıktan sonra derin nefes almak kötü fikirdir. Çoğu kez bir fikri "iyi" veya "kötü" yapan, fikirden ziyade zamanlamadır.
Duran bir saatin dahi zamanı günde 2 kez doğru gösterme şansı varken, hayatın 5 dakika gerisinden giden saatin "doğruluk" şansı olamaz.
Konumuz, komşumuz ama bu zamanlama felaketlerini 10 yıl öncesinde bizler de yaşamıştık.
Yunanistan'ın kemer sıkma tedbirlerini "zamanında" devreye sokmaması, alınan her tedbiri "kötü fikir" haline getiriyor. Şimdi de emeklilerin maaşlarını budadılar. Geç kalmanın maliyeti, eğer bir ülke veya kent söz konusu ise, daha büyük yıkımların "niyet mektubu" olabiliyor. 1997'de Ericsson, yüksek istihdam vergileri nedeniyle, 400 çalışanıyla şirket merkezini Stockholm'den Londra'ya taşıma kararı vermişti. İsveç için önemli şirket olduğu için bu karar tartışıldı ancak ticaret bakanı özel bir vergi indirimi yapılacağını duyurduğunda "geç kalmış" ve zamanlama hatası yüzünden şirketin göçü durdurulamamıştı.
Düne kadar bizim yaptığımız, bugün de Yunanistan'ın "tedbir alırken" uyguladığı "zamanlama hataları", bir sonraki adımı da kestirilebilir kılıyor, Yunanistan, sürekli geç kalan saat gibi, derin nefesi, kriz havuzuna daldıktan sonra almayı sürdürecek. Ta ki, havuzun suyu veya ulusun soluğu kesilene dek...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.