ŞEREF OĞUZ

Turistanbul

Bakan Ertuğrul Günay, "Derinleşen Global Krizde Türk Turizmi İçin Riskler ve Fırsatlar" konulu zirvede konuşuyor; "her yol Roma'ya çıkar sözündeki Roma değil, İstanbul'dur." Gerekçesi, 7 bin 500 yıllık İstanbul'un küresel önemini kavrayıp "İstanbul ile ilgili maddi ve manevi büyük bir sorumluluk altında olduğumuz" gerçeği...
Günay bunun için daha ciddi kamuoyu baskısı talep ediyor ve "inanılmaz lobilerden" şikâyetle "bu rant açgözlülüğü İstanbul'u ağır ağır bir ahtapot gibi sarmaya başladı" diyor.
Burada temel yaklaşım, Türkiye'nin turizm ikbalinde İstanbul potansiyelinin yeterince değerlendirilmediğidir. Geçenlerde yalnızca "fotoğraf ekonomisi" üzerinden, kente dair bilgi oluşturmadaki aymazlığı yazmıştım. Yalnızca "kendini değil, kentini de çek" diyerek, dünyadaki 18 bin turizm varış noktası içinde İstanbul'u ilk 10'a koyabilmenin "tanıtım" bacağına dikkat çekmiştim.
Bildik söylemle "başka İstanbul yok" derken, turizm için bu altın fırsatı, kent rantına gözünü dikmişler yüzünden ziyan etmek yerine, kenti küresel arenada bir yıldız yapmak, elimizde...
Turizmde Antalya'nın yeri, kitleye yönelik oluşudur. Fakat İstanbul, taşıdığı potansiyeller itibarıyla onlarca Antalya değerindedir. Ancak İstanbul'u "turistanbul" yapabilmek için üst bilince ihtiyaç var.
Biz eğer böyle bir açgözlülüğe, böyle bir rant hırsına Türkiye turizmini, doğasını, tarihini teslim edersek bu büyük bir tehlikedir.
Benim dikkate getirmek istediğim, Bakan Günay'ın bu doğru tespitinin, ardına "çözüm" konulmadıkça, pratikte "işe yaramayacağı" gerçeğidir. Turizmde "Sultanahmet kümelenmesi" örneği, neler yapılacağı kadar, nasıl hayata geçirileceği konusunda pekala bir laboratuvar olabilir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.