ŞEREF OĞUZ

Kârsızlık, arsızlıktır!

Anadolu'dan bir söz... Anlatmak istediği, değer üretmeyen süreçlerin, saygıyı hak etmediğidir. Yeni bir lige hazırlanan Türkiye'de firmalarımızın dikkate almak zorunda olduğu belki de en önemli yaklaşım budur; kârsızlık, kötücül süreçleri başlatır.
Dün Başbakan'ın da dilindeydi; "Merkez nal toplasaydı, biterdik!" Nal toplamak, kârsızlığın bir başka ifadesidir aslında. Arsızlık ise IMF'nin ortağı değil de kölesi olmakla eşdeğerdir.
Şahin Tulga, kârlılığın böylesine belirleyici olduğu bir dönemde bölgesel oyunculuğa soyunan firmaların, kârlılığına kafayı takmış bir vizyonerimiz.
Uzun yıllar küresel şirketlerin yönetiminde bulunan Tulga'nın tezi, yüksek kârlığa geçmenin Türkiye için artık "zorunluluk" haline geldiği ve bunun da "öğrenilebilir" olduğudur. Kurduğu "Profitkâr" iş başarısı platformu da tepe yönetimlerini, yüksek kârlılığa geçişe hazırlayacak. Ciro odaklı zihinlerimizin, ilk 10 ekonomi arasındaki Türkiye'nin gerçek ihtiyacını karşılamayacağını biliyoruz. Zira firmalar artık "yüksek kârlılığa" odaklanmak zorunda. Profitkâr platformu, eğitim kamplarından tartışmalara dek pek çok yöntem sayesinde, şirketlerin temel problemi kârlılığın çöküşüyle baş edilebilecek bir uzmanlık merkezine dönüşebilecek.
Profitkâr için 4x4 modeliyle Tulga şunları hedefliyor: "1- kalıcı rekabet avantajı için iş modelini temel alan ve uygun iş stratejisi kurgulamak, 2- operasyonel verimliliği artırmak, 3- kârlılıkta büyümeyi iş stratejisine uyumlu gerçekleştirmek ve 4- büyümeyi, değişimi iyi yönetmek."
Türkiye artık nal toplayan vasat iş modellerinin ve düşük kârların ülkesi olmaktan çıkmak durumunda. Bu da kârsız uğraşlardan kurtularak olacaktır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.