ŞEREF OĞUZ

Çiçek ve çocuk

Olimpiyat alamadık ama bizim de bir eşdeğer önemde Expo'muz var artık. Expo2016 tanıtımı için Antalya'dayız. Küresel sergi anlamındaki Expo, sıradan bir örgüt değil. Kentler bunu alabilmek için ülkelerinin gücünü dahi harekete geçiriyorlar. Bugün Eyfel Kulesi'nin 1851 Paris Expo için dikildiğini düşünürsek, kentlerin bu eşsiz tanıtım fırsatı için neden böylesine ter döktüğünü daha iyi anlayabiliriz.
Expo 2016 Antalya'nın teması çiçek ve çocuk. Organizasyonun Türkiye tarafındaki sahibi olan Akdeniz Süs Bitkileri İhracatçıları Birliği Başkanı Osman Bağdatlıoğlu, çiçeğin hayatı, çocuğun da yarını ifade ettiğini belirtiyor ve "hedefimiz Expo sayesinde 2023'te 1 milyar dolarlık bir sektör yaratmak" diyor.
Peki neden çiçek ve çocuk? Çünkü Expo'ların ticari hedefi yoktur ve mutlaka bir tema etrafında kurulmalıdır. Kalıcı olmayan fakat mimari niteliği olan, kentsel yenileme sağlayan, yörenin özellikleriyle uyumlu olması gerekiyor. Antalya, kendi endemik çiçekleri üzerinden aslında tüm Türkiye'ye bu temayı kazandırmış bir kentimiz.
Dün Antalya Rixos'ta uzmanlar, 2016'da bize verilen bu hakkın, nasıl hayata geçirileceğini ve bu sayede kent ve ülke olarak kazanımlarımızı dile getirdiler. Dikkatimi çeken, tıpkı İstanbul Kültür Başkenti Projesi'ndeki gibi, yerel inisiyatifleri dışlama gayretindeki bir merkezi otorite ve Bakan Eker'in eskortunun yüzlerce yabancı konuğun otobüslerini keyfi olarak bekletme ilkelliği örneğindeki gibi alaturkalıkların şimdiden başladığıydı.
Çiçek ve çocuk üzerinden bir Expo'muz var ise artık daha akıllı olmamız gerekmez mi?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.