ŞEREF OĞUZ

666

Şeytan ayetleri gibi... Pek sevimli bir rakam değil. Bu peş peşe dizilmiş 6 rakamları, benim için 28 Şubat'ın ekonomik boyutunu simgeliyor. Lira'ya 6 adet sıfır, işsizliğe 6 puan, kredi itibarında kaybedilen 6 kademe...
28 Şubat ile yüzleşmeyi yalnızca siyaset üzerinden yapmak eksik olur diye düşünüyorum. Ekonomi penceresinden bakınca, belki de "siyasetin" gerekçesini dahi görmek mümkün. Ne mi demek istiyorum? 6 adımda anlatayım.
1- Özal'ın başlattığı devrimlerle palazlanmaya başlamış Anadolu sermayesi. Anadolu Kaplanları diye adını koyduğum için başıma bela açsa da Türkiye'nin dinamizmini oluşturuyorlardı. Büyükler için yeni tehdit alanıydılar ve bir şekilde durdurulmalıydılar.
2- Gümrük Birliği imzalanmış ve Avrupa ile rekabete hazır olmayan büyükler, daha fazla rekabet gücüne sahip KOBİ'ler tarafından kemiriliyordu.
3- Kamunun borçlanma ihtiyacının katladığı faizler sayesinde sıcak paracıların ortağı yerli sermaye, faaliyet dışı kârının %92'sini repoculuktan sağlar hale gelmişti. Kombassan türü çok ortaklı ve güvene dayanan finansman modelleriyle yeşeren yeni holdingler durdurulmalıydı.
4- Sermaye, yeşile boyandı. Basın brifinglerinde "irtica, şeriat getirecekler" dendi. Getirdiklerinin yeşil dolarlar olduğunu daha sonra anlayacaktık.
5- KİT'leri soymak, bankaları hortumlamak ve "devlet malı deniz" sloganıyla büyüklere kaynak aktarmak için de gerekçe oluşturmak şarttı. Askerler de OYAK ile pekala palazlandırılabilirdi.
6- Aslında olup biten, büyük-küçük savaşı, İstanbul-Anadolu sermaye çatışması, 65 milyonu korkutup aktarılan servetlerin "asker üzerinden" siyasetiydi. 2001 krizinde 400 milyar $'lık fatura yanı sıra 666 şeytan ayeti... Özetle...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.