ŞEREF OĞUZ

Peki nasıl olacak?

2023 Türkiye hedefleri üzerinden hamaset yapanlara bir iki sözüm var: Sanıyoruz ki sırf bizim bu iyi niyetimiz; ilk 10 ekonomi olmaya, 2 trilyon $ milli gelire ulaşmaya, en az 10 küresel marka oluşturmaya yetecek. Hayır; yetmeyecek. Bunları biz yapacağız ve biz yapmaz isek, bizim yerimize başkası da yapmayacak.
Gökyüzündeki yıldızlara uzanmadan önce ayağının bastığı yere göz atmakta fayda var. Hedefler, ev ödevini de tanımlar. Finale 12 yıl var ve ev ödevlerimizi gözden geçirelim:
Biz ilk 10'a koşarken dünya durmayacak. Eğer şimdiki ürün, katma değer ve enerji düzeyiyle gidersek, 2023'te 15'inci ekonomiyiz. Meraklısı için ilk 14'ü de yazayım; ABD, Çin, Japonya, Hindistan, Almanya, Rusya, İngiltere, Fransa, Brezilya, İtalya, Meksika, Kore, Kanada ve Endonezya. (Goldman Sachs BRICs and beyond 2050)
2 trilyon $'lık gelir, bugünkü dünyada ilk 10'un garantisidir. 2023 dünyasında daha fazlasına ihtiyaç var. Bazı ülkeleri de (Almanya, Fransa, Japonya) geçiyor olmak gerekebilir. Bunu yapabilmek için mevcut sanayi üretimi, ürün deseni, ihracat malı katma değeri yeterli değilse, bir veya birden çok alanda "en iyi" olmamız şart ve bu alanlar henüz ortada yok!..
Gelecek konumlandırmalarında bizi sollayan Güney Kore; tek bir markası ile dünyayı sallamaya devam ediyor. Bizim Kadıköy kadar Finlandiya da öyle... Peki biz bunu buzdolabı firmasıyla mı yapacağız? Akıllı üretelim diye teşvikler yağdırdık, bizimkiler hâlâ "kendi ilkel üretiminin yeterince desteklenmediği" türküsünde.
Şu anda Batı'nın küresel krizi, Güney'in Arap Baharı ve Uzak Doğu'nun durgunluğu ortamında istikrar adası şansımızı iyi kullanıyor ve yatırım çekiyoruz. Gerekli ama yeterli olmayan bir durum. Türkiye'nin ilk 10'a girebilmesi için, başkalarının yatırım üssü olmanın ötesine taşması şart.
Yenileşim
kültürünü oturtmadan, farklı olanı kucaklamadan, niteliği nicelikten ayırt etmeden ve daha da önemlisi okullarımızda diploma yerine beceri üretmeden; bu nasıl olacak?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.