ŞEREF OĞUZ

Kırmızı çizgi!

Durulacak yeri belirler. Aşıldığında müeyyide gerektir. Pazarlık sürecinin tanımlarındandır.
Müzakerecisine "buradan öteye geçemem" duygusunu aktarır. Tıpkı Bakan Hayati Yazıcı'nın Yeni Türk Ticaret Kanunu için söylediği gibi...
11 yılda hazırlanmış bu yasa, iş dünyasının kültür değişimini temsil ediyordu. Ortağını dolandırmama, devletine vergi takmama, müşterine kazık atmama, her adımında hesap verme ve kamuoyuna, paydaşına şeffaf olma gibi temel ilkeleri çerçeveliyordu.
Denetimi güçlendirerek, şirketinden zengin patron modeline son veriyor, kurumsallaşmayı kökleştiriyordu.
Ancak alaturka patron, buna karşı çıktı.
TOBB'undan KOBİ'sine dek işin kurnazları, "eski köye yeni adet" istemedi. Yürürlüğe girecek yasayı, daha doğmadan ana karnında "iğdiş etmeye" soyundular. Başardılar da...
Misal gariban KOBİ patronunu 100 liralık ek külfetten korumak için WEB şartını 2013'e atmaya kalktılar. Misal ortaklar hesabını kendi cebi gibi kullanma hovardalığına son verilsin istemediler.
Şimdi Bakan "kırmızı çizgilerimiz var" diyerek bir sınır çiziyor ve "bir yere kadar..." demeye çalışıyor. Bana göre eğer 2023 hedeflerinde samimi isek, geleceğin Türkiyesi'nin de kırmızı çizgileri var. Eğer bu çizgileri aşarsak, belki bizim kurnazların gönlü olacak ama birinci sınıf iş kültürünü nasıl oluşturacağız.
Daha ne kadar kurnazlıkla yürüyecek işler?
Benim merak ettiğim, eğer kırmızı çizgiler aşılır ve bu yasa hababam yasasına çevrilirse, 10 yıl ötesinden bugüne bakıp "bir fırsatı fena ıskaladık" demeyecek miyiz? Bir neslin tercihinin, bir sonraki neslin kaderini oluşturduğu ortada iken, kurnazlık yüzünden birinci sınıf ülkelerin iş ortamına ulaşma şansını heba etmiş olmayacak mıyız?
Benim de kırmızı çizgim, torunlarımız!..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.