ŞEREF OĞUZ

Etik ve gençlik

Etik Değerler Merkezi (EDMER), gençler arasında etik algısını araştırmış. Ortaya çıkan tablo şu; gençlerin üçte biri etik nedir sorusunu fikrim yok, fikri olanlar da bunu "ahlak/erdem" olarak tanımlıyor. Gençler en önemli etik sorunu "ayrımcılık ve haksız kazanç" diye zikrediyor.
İnternet tabanlı araştırma, gençler arasındaki etik algısına yönelik bulgularıyla dikkat çekici. Ayrımcılık konusunu ön plana çıkaran gençler, yolsuzluk gibi bildik etik soruna %20 ağırlık vermiş. Aldatıcı reklam, rüşvet, yanlı habercilik, bilgi hırsızlığı ve yalan haberler, giderek azalan önemde etik sorun sayılmış.
Dernek Başkanı Bülent Şenver; gençler arasında etik kavramının yaygınlaştırılması için bu anketlerin süreceğini, böylece etik değerlerin toplumda karşılık bulması yönündeki gelişmenin izlenebileceğini söylüyor.
Etik değerlere bağlılık açısından kurumları değerlendiren gençler, ilk sıraya üniversiteyi (10 üzerinden 4.7 puanla) koyarken, bunu sırasıyla uluslararası şirketler, yerel yönetimler, ordu izliyor. Son sırada ise siyasi partiler (3.1) ve medya var. İlginç olan; etik puanların 5'in altında çıkması... Bir bakıma gençler, Türkiye'deki hiçbir kurumu "yeterince etik" bulmuyor.
Başkan Yardımcısı Saffet Karpat'a göre gençler en fazla kariyerleri söz konusu olduğunda etik davranıyor. Etik dışı davranışlara müdahale konusunda "bana dokunmayan yılan..." atasözü, gençler arasında karşılığını bulmuş gibi. Gençler, etik dışı davranana "karışmayı" pek düşünmüyor.
Dernek, üniversitelerde sohbet düzenleyerek etik kavramına ülke gündeminde yer açma gayretinde. Bu amaçla "Etika" adıyla ödül tahsis edilmiş... Görünen, etik bilinirliğinde işe "doğru" yerden başladığımızdır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.