ŞEREF OĞUZ

ÇİTAM

Bir tezim var; zenginleşmeyi izle, chinatown'a varırsın... Çin mahallesine yani... Bizde var mı? Yok! Hiç oldu mu? Hayır! Olabilir mi? Sorun olup olmayacağı değil, ne zaman olacağıdır; yakında!
Peki, bizi neden ilgilendiriyor? Anadolu Kaplanları, düne kadar ucuzcu Çin malıyla savaşıyor ve yeniliyordu şimdi kendi kentinde Çin KOBİ'leriyle rekabet etmek zorunda kalacak. 2 bin yıllık tarihimizde, Çin daima "etken" rol oynadı ve şimdilerde güçlenerek bu etki, kendini belli etmeye başladı.
Tam da bu zamanda, bir grup vizyoner işadamı, akademisyenin oluşturduğu Çin Türk Araştırma Merkezi (ÇİTAM) yıldızı parlayan her iki ülkenin ortak gelişim noktalarını bulmak için çalışacak.
Dr. Rıza Kadılar'ın başkanı olduğu ÇİTAM'ın hedefi, "Çin'in değerleri, tarihi, ekonomisi ve stratejileri ile ilgili ülkemizde farkındalığı artırmak, objektif bir bakış açısı ile değişik görüşlere dengeli şekilde yer vererek her iki ülkenin birbirini daha iyi anlamasını sağlamak."
Kadılar'a göre ticari ve ekonomik konularda Türk-Çin ilişkilerine odaklanıp referans ve güvenilir bilgi kaynağı oluşturmak şart. Bu açıdan ekonomi, kültür, ve eğitimden oluşan dört ana alana odaklanacaklar.
Önceki gün Çin'in yeni yıl yemeğinde, ÇİTAM'ın kurucusu Dr. Rıza Kadılar'ın yanı sıra, Yavuz Canevi, Serkan Elden, Didem Engin, Cansen Başaran gibi iş dünyası temsilcileri ile Bank of China'dan Cai Wanhang'ın katılımıyla bu merkezin amacını irdeledik.
Gördüğüm şudur: Türkiye, Çin dersini iyi çalışmak zorunda. Üniversitelerin Sinoloji bölümlerini yaygınlaştırmak ve Çin'i iyi okumak, kendi Chinatown'larımıza şimdiden yer açmak, kendimizi de Çin'e iyi anlatmak gerekiyor. ÇİTAM, tam da bunu yapacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.