ŞEREF OĞUZ

Barış ekonomisi

Çözümü yalnızca sonuç değil, "süreç" olarak ele alınca, herkesin her kesimin buna katkısını da tanımlamaya başlamış oluruz. Genelde sonuç odaklı bakanların gözden kaçırdığı, çözümü "kendi sorumluluk alanının dışına" öteledikleridir. Tıpkı, çözüm ihtiyacına yol açan "sorun" için yaptıkları gibi...
Güneydoğu'da sürecin getirdiği ekonomik canlanmayı, arkadaşımız Metin Can'ın bizzat bölgedeki incelemelerinden izliyoruz. Yüzlerce rafından indirilen proje söz konusu ve bunların hayata geçmesi için girişimcilerin daha cesur adımlarını okuyoruz.
Ancak "ben sonuca bakarım" deyip, bölgede barış sürecinin "net sonuçlarını" görmeyi bekleyen, yüzbinler var. Katkı vermesi gerekirken "biri çözüm bulsa da üstüne konsak" diyen cinsten... Bunlar genelde bölge dışındaki "fırsatçılar" oluyor ve çeyrek asırdır bunlarla bölgeye yapılan gezilerde "yatırım götüreceğiz ama" mazeretlerini dinleyip durduk.
Bırakın teşvikle bölgeye yönlendirilecek sermayeyi, zaten buradaki dinamiklerle var olan ancak terör belası yüzünden göç eden bölge sermayesi dahi, "bekle, gör" kolaycılığında davranıyor. Oysa fırsatlar ancak ve ancak gelirken ve önü kesilerek yakalanır. Çözüm sonrası, ardından koşularak değil...
Barışın ekonomisi, savaşın ekonomisinden daima büyük olmuştur. Çözümsüzlükten beslenen ekonominin aktörleri, yavaş yavaş teşhis edilip, açığa çıkmaktadır. Ancak çözümün siyasi sürecine yaptığımız "akil adam" takviyesini, terör sonrası güven ortamının ekonomisi için de yapabilmeliyiz.
Barışın ekonomisi yalnızca Doğu ve Güneydoğu'yu yeşertmekle kalmayacak, yüksek büyüme liginden düşen Türkiye'yi de yeniden hızlı büyüme trendine oturtacak. Ancak çözümü, başkalarının işi sanan aktörlerin tembellik günahıyla fırsatın nimetlerinin güdük kalma riski de ortada...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.