ŞEREF OĞUZ

Havalanıyoruz

Acaba siz bu yazıyı okurken, havada kaç yolcu uçağı var? Bu sorunun kesin cevabı, günün hangi saatinde sorulduğuna bağlı olarak değişir. Fakat ortalama rakam, 15 bin uçağın, içindeki yolcularla havada süzüldüğüdür. Toplam ticari uçak mevcuduna dair güvenilir veri yok, fakat 45 bin uçak tahmini var.
Türkiye, son 10 yılda havayolu taşımacılığında adeta "uçuşa geçmiş" bir ülke... 2023 hedefleri arasında 2 trilyon $'lık milli gelir, 500 milyar $'lık ihracatın yanı sıra Türk sivil hava taşımacılığının, 100 geniş gövde, 450 dar gövde ve 200 bölgesel uçak olacak şekilde 750 uçaklık filoya erişime hedefi var. Bunun anlamı toplamda 350 milyon yolcu ve uçuş noktası sayısının 500'e ulaşacağıdır.
Küresel kriz sürecinde havayolu ulaşımındaki bazı sıkıntılar, şirket iflasları yanı sıra birleşme ve satınalmaları da gündeme getirdi. Bu süreçte Türkiye'nin THY öncülüğündeki havacılık atağını görüyoruz. Ayağımızın yerden kesilmesini pek sevdik ve bu havalı tercih yolcu sayısını, varış noktasını, filoları genişletti.
İstanbul'da günde 1100 uçak, Atatürk Havalimanı'na iniyor. Yoğunluk yüzünden şirketlerin toplam kaybı, 200 milyon $'ı aşıyor. İstanbul'a 3'üncüsü yanı sıra Şırnak, Hakkâri ve Bingöl havaalanları, son açıklanan projeler... Bütün bunların işaret ettiği, Türkiye'nin havalandığıdır. Yolcu sayısı, taşınan kargo miktarındaki büyüme, hızlanarak sürecek gibi görünüyor.
İstanbul'un finans merkezi olma sürecine paralel olarak 2020 olimpiyatlarının da alınmasıyla birlikte, sivil havacılık sektörünün dünya ölçeğindeki sıralamasında, "ilk 10'a" girebileceğimizi görüyoruz. Bu performansı, marka sayısı, küresel şirket, patent vs. gibi alanlarda da tekrarlamamız gerekiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.