ŞEREF OĞUZ

Çok yerine verimli

Türkiye nihayet dikkatini nicelikten niteliğe kaydırmaya başladı. Şükür ki bugün ihracatın ciro hedefi yanı sıra katma değeri konuşabiliyoruz. Turist sayısından, turist başına geliri artırmayı düşünebiliyoruz.
Şimdi paralel adımın istihdamda atılması gerekiyor. Nicelik odağından bakınca görebildiğimiz işgücüne katılma, istihdamın cinsiyet ayrımı veya işsizin genç olup olmadığı yalnızca... Oysa nitelik odağı bize işçi sayısı, çalışma saati kadar, işgücü verimini sorgulatıyor.
Sorguluyoruz. Gördüğümüz iç açıcı değil. En azından şimdilik... 2023 hedeflerine 500 milyar $ koyduk ama çalışan başına verim artışı henüz ajandamıza girmiş değil.
Almanya'nın AB içinde verim liderliğine bakıyoruz. Bu sayfanın manşeti, gayet net anlatmış: Avrupa'nın en az çalışan fakat en fazla kazandıran emek gücü, bu ülkede.
Peki, bunu nasıl başarmışlar? Eğitim diyenlere şunu hatırlatalım. Sistem ve süreçler eğitimden daha önemli. Zira siz değer yaratmayan iş süreçlerine sahipseniz, emeğin bu süreçteki verimi, eğitimi ne olursa olsun, sınırlı gelişebilecektir.
Yapılacak olan, değer yaratmayan süreçleri, iletişim süreçleri, ilişki süreçleri ve daha önce var olmayan bilgi süreçlerini yeniden tanzim etmek... Ancak bu sayede "daha çok çalışma" odağından, "daha verimli çalışma" kalitesine çıkabileceğiz.
Aksi halde günde 8 saat yerine 24 saat, 5 gün yerine cumartesi, pazar dahil 7 gün çalışsanız dahi katma değeri artıramıyorsunuz. Üstelik ailenize yeterli zamanı ayıramayışınız da cabası... Bu yüzden kamu-özel, holding- KOBİ fark etmiyor, "çok" yerine, "verimli" çalışmanın yolunu yordamını bulmak zorundayız.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.