ŞEREF OĞUZ

Geleceği merak...

Bunu bilmek adına neler yapmadık ki... Geleceğin bilinmezliğini bilmemiz, ona dair tahminler yapmamıza engel değil. Kahve falından kristal küreye, cinlerden müneccimlere dek işi "geleceği tahmin etmek" olan milyonlarca insan... Bedeli bazen Faust'a ruhunu sattırabilen dizginlenemez gelecek merakı.
Tarihe bakınca gelecek merakının "belirsizliklerin çoğaldığı" dönemlerde arttığını görüyoruz. Bu, kürenin tamamı veya ülkeler için olduğu kadar, kurumlar ve kişiler için de geçerli. Gelecek kaygısı, ona dair öngörüleri çoğaltıyor. Ortalık kendi ürettiğimiz Nostradamus'lardan geçilmiyor. Geleceğe dair isabetli tahmin için "onu inşa etmek" gerektiği söylenir. Doğrudur. İleriye dair hedef koymak zaten böylesi bir yöntemdir aslında... Olması gerekene vizyon, bunu olacak gibi gösterene lider ve bunu hayata geçirmeye de misyon diyoruz.
Bugün ekonomi Nobelleri dağıtıldı. 10 yıldır belirsizlik denizinde yüzen dünyada bu en saygın ödül, olan biteni kavrama, geleceği kestirmeye yönelik gayretlerin sahiplerine verildi. Bu bir tesadüf değil. Sadece Nobel ödülü konu başlıklarına bakarak dahi kürenin içinde bulunduğu belirsizlik hakkında fikir sahibi olmak mümkün. Benim dikkatimi çeken, dün açıklananlar dahil, geleceği sorgulamada determinizm kadar kaotik yöntemlerin de ödüllendirildiğidir. Beklenti yönetimine, gelecek kestirimine ve "bu defa farklı" denilen kriz sürecini kavramaya yönelik gayretler, Nobel Komitesi'nin dikkat radarına girmiş.
Küresel krizi veya konut balonunu tahmin edene giden Nobellerin "fazla teorik" bulunması normal. Krizden ne zaman çıkılacağına, çarenin ne olacağına dair "ödüle layık" fikrin henüz bulunamadığı da "pratik gerçeğimiz" aslında...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.