ŞEREF OĞUZ

Maliyet değil yatırım

İhtiyaçlar icatların anasıdır. Eğer ihtiyacınız yoksa icat çıkarmak gerekmeyebilir. Ama ihtiyaç oluşmaya görsün, zihin yapısı değişir ve ihtiyacı karşılamak için araştırır, geliştirir, bir yol, yordam bulursun. Hele ki "var olma ihtiyacı" söz konusu ise...
Zafer Çağlayan, Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı'nın "Teknoloji, Ar-Ge destekleri, patent, tasarım ve markanın firma performansı üzerindeki etkisi" araştırmasını paylaşıyor: "İleri teknoloji sadece ihracatın sorunuymuş gibi bir algıyı kökten reddediyorum."
Teknoloji denilince "internet, oyun ve mobil" anlayan zihniyeti defalarca eleştirmiş biri olarak bu işin, değil ihracat, tarımdan hizmete dek herkesin sorunu olduğunu düşünüyorum. Gençler başta olmak üzere hemen herkesin "Ar-Ge, tasarım, patent, moda" gibi kavramların önemine ikna olduğu da ortada. İnovasyon Haftası'na akın eden 30 bine yakın genç, bunun ispatı...
Ancak sorun, bu enerjiyi ihracatın kilo fiyatı da dâhil sanayinin bütün alanlarına katacağı değere dönüştürmenin "kültürel engellerle dolu" yollarında yavaş ilerlememizde yatıyor. Zafer Çağlayan "başladık, değişiyoruz" iyimserliğinde... Doğrudur. İşin yasa ve kaynak sorununu çözmüş ancak AR'aştırdığı kadar GE'liştiremeyişimizi de tartışıyoruz en azından.
Bakan Çağlayan "maliyet" diyor; "Ar-Ge'yi, markayı, tasarımı maliyet olarak görüyoruz." Oysa bu alandaki işgücü gayreti, harcanan para "yatırım" gibi algılanmalı... Enflasyon yorganı ve devlet korumasının her türlü ayıbı, noksanı örttüğü çağda, "ihracatta inovasyona, Ar-Ge, tasarım, patent ve markaya" ihtiyacımız yoktu. Ama şimdi var! İyi ki de var... İhtiyacı var edebildiğimize göre icadı maliyet değil yatırım olarak algılamamız da yakındır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.