ŞEREF OĞUZ

Pirus zaferi

Pirus zaferi, yıkıcı büyüklükte kayıplar pahasına kazanılandır ve başka bir zafer kazanamayacak kadar fazla yıpranmışlığın adıdır.
Bundan 2 bin 300 yıl önce Grek kolonisi Tarentum kralı Pirus savaşı kazanmış ama yanında üç-beş adamdan fazlası kalmamıştır. Tam da bu yüzden Pirus Zaferi, aslında "topyekûn kaybetmeye mahkûm" galibiyetleri simgeler.
Günümüzün Pirus'u okyanus ötesinde, benzer "beyhude" galibiyetler kovalıyor. 25 günde $'ın %7.43, euronun %6.0, faizin 94 baz puan artışı ve Borsa'nın % 8.6 değer kaybına bakınca, Türkiye'ye ödetilen 105 milyar liralık fatura, paralel yapının geçici "zaferi" sayılabilir.
Ancak her zaferin bir kaybedeni varsa, bunun kim olduğunu da hesaba katmak gerekiyor. Kaybeden Türkiye ise, kazananı kim olmuştur? "İşadamlarını soruşturuyorum" diye dev projeleri sabote edenler mi? Yolsuzluğu araştırıyorum diye Halkbank'ın itibarını zedeleyen mi?
Faizi tırmandırıp 25 günde yalnızca KOBİ'lerin kredi maliyetine ilave 5 milyar $ bindirmek, nasıl bir zafer olabilir? Kime karşı ve ne pahasına? Hükümeti desteklemeyen hatta AK Parti'ye oy vermeyeceğini söyleyenlerin dahi sorgulamaya başladığı budur.
Grek kolonisi Tarentum Kralı Pirus düşmanlarına nasıl beddua etmiştir bilinmez ama sözde "zaferini" görünce kendisi için duaya sığındığı biliniyor: "Tanrım bana bir daha böyle bir zafer verme."
Pirus cephesinin hesaba katması gereken, Türkiye kaybederken kendi zaferini(!) taçlandıracağını sandığı cemaatinin de "okyanusun ortasında yaktığı" gemilerde boğulmaya mahkûm edilmesidir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.