ŞEREF OĞUZ

Halkbank küresel marka olacaksa...

Eğer bu yazıyı 10 yıl sonra okuyor olsaydınız dünyada en bilindik bankamızın Halkbank olduğuna şaşırmazdınız. Zira yeni dinamikler, finansın bu alanında konuşlanmış Halkbank'ı zaten küresel marka haline getirmiş olurdu.
Peki, ama nasıl? Küresel krizden pozitif ayrışmamızı sağlayan bankalarımız, her ne kadar "sermaye yeterliliği" ile övünsek de toplam bilanço büyüklüğü itibarıyla toplamda AB'nin orta ölçekli bankasına denk gelebiliyoruz.
Ancak dünyanın 16'ncı ekonomisinin finansal arenada artan ağırlığına bağlı olarak, İstanbul Finans Merkezi projesinin de derinlik kazanması ardından bu tablo, elbette değişecek. Kamu, özel, pek çok bankamız giderek büyüyecek. Fakat Halkbank'ın büyüme öyküsü farklı gelişecek.
Sebebi, petrol ve doğalgaz trafiğinde alacağı rolün öneminde yatıyor. Kuzey Irak'ın 2020'de yıllık 120 milyar $'a varacak ihracatında Halkbank, en az 50 milyarlık bölümüne aracılık edecek. Sadece Türkiye değil, Hindistan, Çin gibi devlerin enerji talebine de aracılık edecek.
İran'a uygulanan BM ambargosuna uyan fakat ABD ambargosunu sallamayan Türkiye, bu ülkenin petrol ve gaz ihracatına aracılık eden Halkbank'ı farklılaştırmıştı. Yalnızca Türkiye'deki rakiplerinden değil, aynı zamanda J.B. Morgan gibi küresel rakipleri karşısında "markalaşma" yolunda dev adımlar atmıştı.
KİT Komisyonu Başkanı'nın yanda yer alan açıklamalarından anlıyoruz ki Halkbank'a yönelik infaz girişimiyle ülkeyi 100 milyar $'lık fırsat kaybına uğratmışlar. İnfaz girişimi zarar vermiş ama Halkbank'ı yıkamamış...
İlk 10'a girme iddiası, halen ilk 10'da olanlardan hangilerini yerinden edecek isek, tehdit oluşturur. Bu, doğal bir süreçtir. Bu süreç, finanstan üretime dek farklı alanlarda ilk 10'da küresel marka olmadan mümkün değildir.
Bana göre Halkbank'ın avantajı, aracılık ettiği emtianın gücü ve hacminden kaynaklanıyor. Algı yönetimiyle infaz edilmek istenen Halkbank'ın bir sonraki tehlikeli viraja daha hazırlıklı girmesi, benzer operasyonlara karşı kendini koruyacak antikorlarını şimdiden oluşturması şarttır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.