ŞEREF OĞUZ

Davos bir rakım sorunu değildir

Davos'un "zirve" türü küresel organizasyonların rol modeli olduğunu biliyorum. Sonuçta dünya liderleri bir araya geliyor, siyasetten finansa, kadından çevreye, uzaydan küresel tehditlere dek pek çok alanda fikir üretiyor.
Moda olanı alıp içini boşaltma yeteneğimiz, "ikinci Davos olacak" iddiasıyla yola çıkıp bizi Uludağ Zirvesi'ne kadar götürdü. Yetmedi, Uludağ'ı görüp "ben de isterem" iştahını depreştirdi.
Kartepe'sinden Uzungöl'üne, Kartalkaya'dan Palandöken'e dek karlı dağı olanımız, "burası Davos olacak" demeye başladı. Davos Zirvesi'ni bir rakım sorunu sanıyor olabilirler. Oldu olacak başarıyı "altimetre" belirlesin…
Oysa zirve modelinde başarı kriterleri farklı;
1-Katılımın nicelik ve niteliği,
2-gündem belirleyiciliği ve
3-Somut sonuçlar üretilmesi…
Bunlara göre bizim Uludağ Ekonomi Zirvesi'ne bakıyorum, gayret var fakat yeterli değil. Acaba neden?
Lider ve konuşmacılar: Tebliğini sun, konuşmanı yap ve çek git. Halbuki Davos'ta dünyayı yönetsen dahi kalıyor, konuşuyor, tartışıyor ve başkalarını da dinliyorsun…
İşadamları: PİAR şirketlerinin metin yazarları tarafından üretilmiş "hijyen", yaratıcılıktan uzak, her biri diğerinin aynı, business geyiklerden oluşan metni okuyorlar. Suya sabuna dokunma ama "bir şey kaçırıyor muyum acaba?" kaygısını gidermek için orada görün…
Biz medya: "Bu kadar kalabalık hazır toplanmışken…" bir haber çıkar mı umuduyla Uludağ'ın kıvrım kıvrım ve bakımsız yollarına düş, eskimiş otellerin lobilerinde zaman geçir... Ben buna "gibi yapmak" diyorum. Benzerini "İstanbul Finans Zirvesi'nde yakinen yaşamış biri olarak yorumum şu: Davos bir rakım sorunu değil, içerik mucizesidir. Değer üretmeyen her zirve, eriyip gitmeye mahkûmdur.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.