ŞEREF OĞUZ

İhracat dünyası

Dünya ihracat haritası, Türkiye'nin yeni dönemdeki yol haritası aslında... Sabah Ekonomi'nin 12'nci sayfasında genişçe yayınladık. Burada Türkiye, "gıda, giyim" yazıyor. Ekonomi Bakanlığı'nın yayınlamaya başladığı "ihracat kilogram fiyatı" da zaten bu haritayı doğruluyor.
İhracat dünyasına uzaydan bakınca görünen, gelişmekte olan ülkelerin yarı mamul, gelişmişlerin ise teknoloji yoğun mallarda yoğunlaştığıdır. Hammadde ihracatçıları ise ortalarda bir yerde duruyor.
Kendisine 2023'te 500 milyar $'lık ihracat hedefi koyan Türkiye, bu haritadaki rengini, katma değerin daha üst renklerine çıkarmak zorunda. Ciro hedefi "gerek şart" ise, nitelikli mal ve hizmet ihracatı "yeter şart" olmalıdır.
10 yıldır bıkmadan usanmadan Ar-Ge'ye kaynak ayırışımızın ne kadar doğru hamle olduğunu görüyorum ben bu haritada... Henüz tatmin edici sonuç alamasak bile, Ar-Ge'ye desteğin artarak devamı halinde ihracat haritasının zenginler diyarında gösterilebiliriz ancak...
Biliyorum ki başımıza yol kazası getirmez isek 2023'te 60 milyar $'lık yıllık Ar-Ge desteğine ulaşacağız. Bu da ciro hedefidir. Bana göre Ar-Ge'nin yasa ve kaynak sorununu çözen Türkiye, idrak sorununa da el atmalıdır.
Geçenlerde yayınladık. AR'sız Ge'liştirme başlığıyla yayınladığımız raporda 130 merkezden 40'ı patent siftahı dahi yapamamış... Sıfır çekenlerin çoğu, gazetemizi mail ve faks yağmuruna tuttu, "biz aslında..." diye başlayan mazeret beyan ettiler.
Eskiler "maharet iltifata tabidir, mazeret iltifat gerektirmez" der. Devlet Ar-Ge desteğini kesmesin diye "tekzip" peşinde olanlara önerim, 12'nci sayfamızdaki dünya ihracat haritasına bakmalarıdır. Siz icat edin biz de dünya haritanızı gururla yayınlayalım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.