ŞEREF OĞUZ

İsrafın o yerde namı yok mu?

Yeni Türkiye, yeni ekonomi ile at başı gitmek zorunda... Nicelik sorunuyla baş etmek, Eski Türkiye'nin uğraşıydı.
Şimdi nitelik diye bir derdimiz var ve ihracatın cirosu kadar kilogram fiyatı, turist sayısı kadar turist başına harcama, ciro kadar kâra odaklanmak zorundayız.
Tam da bu noktada, kaynak kullanımında eski ve işe yaramaz alışkanlıklarımızın da envanterini çıkarmak gerekiyor. Değer üretmeyen süreçlerden kurtulmadan ekonomi yenilenemez zira. İsraf ile verim arasındaki ayırt burada gündeme geliyor işte...
İsraf ekonomisi; ürettiğinden fazlasını tüketmeyi tanımlıyor. Hatta mümkünse "üretmeden tüketeyim" şiarındaki rantiye kesimleri adresliyor. Geçmiş krizlerin sebepleri arasında israf ekonomisi daima var olageldi. Kazandığından fazlasını harcama, histeri boyutlarına vardı. İsrafın ısıttığı ekonomi, bir süre sonra, diğer dış ve iç faktörlerin de bileşkesinde, kendi krizlerini inşa etti.
Bugün büyüyen ekonomide israf, özel dikkat gösterilmesi gereken bir kavram... Bu yüzden "verim ekonomisi", Türkiye için hayati önem taşıyor. Verimlilik, mal ve hizmet üretiminde kaynakların (emek, sermaye, hammadde, bilgi, zaman) etkin kullanımını anlatıyor.
Kriz lobisi; 4 yıl önce liranın değer artışından rahatsızdı, bu defa değer kaybından endişeli. Cari açığı yönetmek, ekonomiyi soğutmak ve dış ticareti dengelemek adına, kur, iner de çıkar da. Ancak verim, bunların dışında farklı bir alana dikkat çekiyor.
Ciroya odaklı ihracatçı, kelle sayısına kilitlenmiş turizmci, kur desteğiyle bir yere kadar gidebilir. Verim ekonomisi, ihracatın, turizmin "kârlılığına" işaret eder. İthalatın "ikamesine", katma değerli üretime ve sanayinin mal desenine odaklanmamızı anlatır.
Gerek "israf" ve gerek "verim"; Türkiye'nin üretim yapısını sorgulamamızı sağlayacak 2 hayati kavramdır ve herkesin gündeminde ilk sırayı işgal etmelidir. "İnsâfın o yerde nâmı yok mu?" Şeyh Gâlib'e nazire; israfın bu yerde namı olmamalı artık...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.