ŞEREF OĞUZ

Potansiyel mi güç mü?

Potansiyel yapabileceklerini tanımlar… Güç ise zaten başardığındır… Potansiyel tomurcuk vaadidir.
Güç ise meyvenin bizatihi kendisi…
Tomurcuk derdi olmayan ağaca "odun" der Necip Fazıl. Her ulu çınar da tomurcuktan evrilmiştir. Potansiyel değerlidir ama aslolan meyvedir, güçtür… Bugün Türkiye, 100'üncü yılına doğru, küresel arenada kendini "marka podyumunda" yeni slogan ve logosu ile tanıtma kararı aldı… Seçilen kelime, olmuşluktan ziyade olacaklara işaret…
Nitekim Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan "Türkiye Markası" olarak seçilen "Turkey, Discover the potential" sloganının tercümesine, "Gücü Keşfet" ifadesinin daha uygun olacağını söyledi dünkü tanıtımda….
Katılıyorum, Türkiye marka olmak zorunda ve en büyük markamız olan "Türkiye" algısını, "potansiyelden" ziyade "güce" yakın tutmak, daha fazla verimli olacaktır. Potansiyeli herkes taşır ama güç, onu gerçekleştirebilenindir.
İngiltere benzer çalışmayı "… IS GREAT" ifadesiyle sundu dünyaya… Noktalı yere iş, teknoloji, ticaret, yönetim kelimelerini koyuyor ve "İngiltere bu alanda büyüktür" anlamını algılatıyorsunuz. Hindistan "incredible India" diyerek her şeyiyle dünyayı şaşırttığı duygusunu işliyor. İspanya, Picasso'nun meşhur "espana" grafiğiyle markalaşma gayretinde… Türkiye'nin bundan böyle dünyadaki marka taşıyıcısı "gücü keşfet" olmalıdır potansiyel vaadi yerine… Logo ise ilkokul öncesi çocukların dahi çizerek üretebileceği kadar sade ama bir o kadar da Türkiye ile özdeşleşecek grafik değere sahip olmalıydı. Firuze renk zaten önceden kullana geldiğimiz bir renkti.
Herkesin her ülkenin potansiyeli vardır. Ama Türkiye, pek çok açıdan potansiyellerini gerçekleştirmiştir ve markasını güç ile eşleştirecek özgüveni artık taşıyor. O halde bu gücü ve onu temsil edecek logoyu "made in Turkey" yerine neden kullanmayalım ki…

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.