ŞEREF OĞUZ

Ali Babacan Gücü Keşfet

Türkiye'nin markasını geleceğe taşıyan sloganımız "Turkey: Discover the Potential" olarak açıklandı. Bizzat Cumhurbaşkanı ilan etti ve Türkçeye tercümesini "Gücü Keşfet" olarak yaptı. Potansiyellerinin çoğuna erişmiş ülkeyi 2023'e taşıyacak "güç" üzerinden küresel marka olma iddiamızdı bu...
Dün yeni Orta Vadeli Programı (OVP) açıklayan Ali Babacan'ın da içinde bulunduğu yeni Hükümet'in Başbakanı Ahmet Davutoğlu, ekonominin önümüzdeki dönemini şöyle kavramlaştırıyordu: "İkinci sıçramanın eşiğindeyiz."
Dün açıklanan OVP'ye bakıyoruz, bu iki yaklaşımın izlerini arıyoruz ama görünen, temkinde aşırıya kaçıldığı, krize karşı tedbir almaktan büyümeye fazlaca imkân tanınmadığıdır. Eğer OVP değil de KVP (kısa vadeli program) olsaydı, Kobani, Suriye, Irak, çatışma gibi gündemi karartan gelişmelere bakıp aşırı tedbirden söz edebilirdik. Ama bunun adı OVP ve geleceğe dair 3 yılı tanımlayan niyet mektubu...
Bu program gerçekçi mi? Fazlasıyla... Sorun da burada zaten... 2023 hedefleri ortada iken küresel krizi gerekçe gösterip jeopolitik risklerin etkisiyle oluşturulmuş OVP, hızlanmak şöyle dursun, büyümede vites küçültmüş durumda.
Kabaca hesaplarsak, halen 800 milyar $ olan mili gelirin 8 yıl sonra 2 trilyon $ olabilmesi için %4'lük büyümeler yetmez en az yılda ortalama %12 büyüme gerekiyor. Aynı hesabı fert başına gelirden, ihracattan, turist sayısı veya diğer parametrelerden de yapsanız, OVP'nin % 4'leri asla yetmiyor.
Enflasyon? Tabii ki dert... İşsizlik yeterince hızlı büyüyememenin faturası zaten... Faize çalışacak olmamız, Merkez'in yüksek faiz tercihinin OVP'ye yansıyan neticesi... Peki, ya hızlı büyümeyi OVP'nin neresinde bulacağız? Bana göre aşırı tedbir yüzünden bırakın gücü keşfetmeyi, potansiyellerimizi dahi küçümsemişiz.
Ali Babacan, Cumhurbaşkanımızın "Gücü Keşfet" ilanını, Başbakanımızın "ikinci sıçrama eşiğini" de OVP'nin ruhuna katmalıydı.
"Uçurumları sevenin, kanatları olmalı..." OVP'nin kanatları nerede?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.