ŞEREF OĞUZ

İlk emir "oku" ama…

Günde 6 saat tv izleyip, 3 saat internette dolaşırken yılda ancak 6 saat kitap okuyarak nereye kadar yol alabiliriz? Üstelik bunu ilk emri "oku" olan inancın mensubu iken…
Cevap vereyim; hiçbir yere… Orta gelir tuzağına takılı kalır, bilimi dışlayan zihin yapısıyla inovasyon faydasını göremez, değer üretmeyen iş süreçlerini aşamayız.
İyi haber ise; bu tablonun giderek değiştiğidir… UNESCO (Birleşmiş Milletler Eğitim Bilim ve Kültür Kurumu) dünyadaki okuma alışkanlıkları raporunda bizi dünya ülkeleri içinde 85'inci sıraya koyuyor.
AB ülkelerinde %21 olan düzenli kitap okuma alışkanlığı bizde %0,01 düzeyinde. On bin kişiden birimiz düzenli kitap okuyoruz ve bu oranı değiştirmek zorundayız ki ilk 10 ülke iddiamız kalıcı olabilsin.
Kitap okuma alışkanlığında ancak Gambiya, Fildişi gibi ülkeleri geçebiliyorsak buna çözüm bulmamız şart. Hele ki en fazla fıkra kitabı okuduğumuz düşünülürse, akıllı cep telefonuna harcadığımız binlerce liranın bir kısmını kitap için ayırma vakti gelmiş demektir.
Zira ayda 213 lira cep telefonuna (yılda 2,556 lira) harcarken kitaba yılda 6,5 lira ayırarak uygarlık talebimizi gerçekleştiremeyiz. Kütüphaneler sinek avlıyor olabilir ama akıllı ceplerimizin her biri kütüphane artık. Hiç değilse web okumalarını alışkanlık edinirsek bu tabloyu pekâlâ değiştirebiliriz. 1 milyon kütüphane abonesine karşılık 71 milyon cep abonesi var. 1,118 kütüphaneden çoğu öğrenci yılda 18 milyon kişi faydalanıyor. 16 bin kütüphaneli ABD'de ise yılda 1,4 milyar insan mürekkep yalıyor. Biz ise 600 bin kahvehanede okeye dönüyor.
DESAM Başkanı Gürkan Avcı; "öğrenci, öğretmene okuduğu kitapları tavsiye ederek rol model örneği sergileyen bir Milli Eğitim Bakanımızın olmasından güç alarak Türkiye'nin bir an önce kitap politikası oluşturması gerektiğini" söylüyor.
Ben yine de AVM'ler başta olmak üzere her yerde açılmaya başlayan kitapçıları gördükçe, "oku" olan o ilk emri er veya geç duyacağımızı ve ona uyacağımızı düşünüyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.