ŞEREF OĞUZ

Akılsız da olmaz vicdansız da...

Uzun süredir teşvikte nokta atışına dair yazıp duruyorum. Vahşi sulama gibi, işe yarasın yaramasın herkesi desteklemek yerine, ülke çıkarı esasıyla gerçekten hak edenin teşvikine dikkat çekiyorum.
Özetle damla sulama gibi, bir strateji çerçevesinde "gerekeni" teşvikten söz ediyorum; "pistten havalanmasına metreler kalmış jeti destekleyelim, hangarda yatan hantal uçağa yakıt yüklemenin ne âlemi var" diyorum.
Ancak bunun hiç kolay olmadığının farkındayım.
Marka şart dedik, Turquality sistemini kurduk; "ben de isterem" diye herkes üşüştü. Hak edip etmediğini, akla yakın olup olmadığını düşünmeden...
Güney Kore'de bu nokta teşvik sistemi çalıştı ve küresel ekonomiye çok değerli markalar kattılar. Biz de bunu deneyebiliriz diyorum fakat ne elimizde "iyi çalışılmış" bir strateji ne de bunu hayata geçirecek bir vicdan süzgeci var.
Damla sulama gibi teşvik şart başlığını kullandığımda, sosyal medyada binlerce okur; atamalara getirdi sözü... Bunun için teknik personelin şart olduğunu söylediler.
Haklılar, hangi uçağın havalanmaya yakın olduğundan bilimsel akıl anlar. Ölçemezsen bilemezsin, bilemezsen yönetemez ve iyileştiremezsin.
İyileştirmeyi yapabilmek için dahi ziraat, gıda mühendislerine, veteriner ve diğer yetişmiş kadrolara ihtiyaç var.
Atama bekleyenlerin masa başı memuriyet, bütçeye yük değil, ekonomiye katkıyı öncelemeleri gerektiğini düşünüyorum. İşin vicdan boyutu ise torpilin sökmediği, metrikleri çok iyi düşünülmüş ve kamu yararını gözeten bir üst kurul tarafından çözülmesi gerekiyor.
Sektörü değil firmayı, bölgeyi değil projeyi destekleyecek isek bunun kararını teknik kadroların saha ölçümleri ve kamu vicdanını yansıtan kurullar verebilir ancak. Değilse, hak etmediği halde teşvik kovalayan akbabalar bu fikrimi değersizleştirip kıt kaynaklarımızı hükümsüzleştirebilir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.