ŞEREF OĞUZ

Kıtalar kavşağını Cannes'a taşıdık

Dünyanın en büyük gayrimenkul fuarı MIPIM'deyiz. Nice Havalimanı'nda İstanbul'da ay boyunca görebileceğimden daha fazla işadamı ve meslektaşım var. Sebep, bu fuara Türkiye olarak ağırlığımızı koymamız. Öyle ki girişin en fiyakalı pavyonu İstanbul Maketi'ne ayrılmış ve 30 bin katılımcının dikkat noktasıyız.
Seçim sürecinde sandığı ekonomi üzerinden etkilemek ve kriz algısı oluşturmak isteyenlerin aksine, Türkiye'nin geleceğine yatırım yapanların stantlarında dolaştığı Türkiye pavyonu ve diğer gayrimenkul firmalarımız, bugünden başlayarak İstanbul'u kıtalar kavşağı yapmanın gayretinde...
Dünyada 1 milyon yerleşke ve 18 bin turizm varış noktası var. 1000 yıldan yaşlı 100 kent ve 100 yıldan yaşlı 1000 kent içinde İstanbul, ilk 10'a girme iddiasında. Bunu sadece kıtaların kavşağında olmasına değil, 9 bin yıllık tarihi kültürel miras, doğal kaynakları ve yerel kabiliyetlerine borçlu...
Cannes'ın bu tablodaki yeri, gayrimenkul dünyasının en büyük buluşma noktası olmasıdır ve biz bu noktada kendimizi göstererek bir bakıma İstanbul Kavşağı'nı buraya taşımış olduk. Emlak editörüm Seda Tabak'ın deyimiyle "2009'dan beri gelirim, böylesine başrole soyunduğumuza ilk kez tanık oluyorum."
3.5 milyon euro harcadığımıza değmiş gibi görünüyor. Bu parayı İTO ödemiş ve böylece Türk gayrimenkul sektörüne kuluçkalık hizmeti sunmuş. Bu sayede küresel Türkler, gayrimenkul projelerini dünyada görücüye çıkarmış oldular. En azından MIPIM sonrası İstanbul, daha fazla biliniyor ve beğeniliyor olacak.
İnşaata
dair her ne varsa parkesinden MDF'sine, kapısından dolabına dek her alanda ürün sunan Yıldız Entegre'nin İcra Kurulu Başkanı Hakkı Yıldız'a göre MIPIM, bizlerin küresel iddiamızı sergilediğimiz arena olmuş durumda. Şimdi bize düşen, ihracata odaklı zihin yapımızı, kürenin yerinde üretim yapabilen süper güç haline dönüştürmek...
Bunun bir kanıtı da 14 belediye başkanını toplayıp MIPIM'de Balıkesir'i dünyaya pazarlayan Başkanı Ahmet Edip Uğur'un cümlelerinde saklı: Ülkemiz gayrimenkulde de dünya odağı haline geliyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.