ŞEREF OĞUZ

Tek parti AK Parti

Geçen yıl da benzeri olmuştu. Sandığı ekonomi üzerinden vurmak için, doları çıldırtıp faizi 5,5 puan zıplatmak dâhil her yol denendi. Kırılgan Beşli tanımı icat edildi, "Türkiye en kırılgan" dendi. Notçusu, finansçısı, "kriz çıktı çıkacak" yaygarasına başladı.
Ve Yenikapı mitinginde 2 milyon insanın dünyaya verdiği tablo, daha sandıklar açılmadan önce okyanusun öteki kıyısında sonuç verdi; sandıktan "tek parti ve Ak Parti" çıkınca, en kırılgan Türkiye, yükselen yıldıza dönüştü. Yabancı fonları korkutanların dili değişti; istikrar adası denilir oldu.
Kırılgan Beşli
'yi The Economist uydurmuştu. Cari açık üzerinden Türkiye'ye risk iftirası atıldı. Ancak Yenikapı Mitingi ardından ilk ağız değiştiren Goldman Sach idi. Borç yiğidin kamçısıdır hesabı; karı koca takside girmiş, birinin maaşıyla taksitler, diğerininkiyle evin geçimi tasarımı üzerinden halkın istikrara oy vereceği öngörülmüştü.
1.6 milyon KOBİ'nin toplam 210 milyar liralık borcu ve 14 milyon hanenin tepesindeki Demokles'in Kılıcı gibi duran borç tavanı, tek parti ve Ak Parti sonucu getirecek deniyordu; aynısı oldu.
Şimdi de piyasa; sandıkların kurulmasından haftalar önce seçim sonucunu "banko Ak Parti" diye fiyatlamaya hatta satın almaya başladı.
Geçen hafta açıklanan mart sanayi üretim artışı, %4,7 gibi yüksek ve sürpriz sonuç verdi. Öncü gösterge sayılıyor ve büyümenin tahminlerin üzerine çıkacağını gösteriyor. AB'nin 1,1 trilyon euroluk parasal genişlemesinin ihracat ve fon akışındaki olumlu etkisi henüz ortada yok üstelik.
AVM ciroları
artıyor, perakende satış rekorları geliyor, otomotiv satışı patladı, beyaz eşyada beklenenin ötesinde canlanma var. Esnafın işleri açıldı, turizm, tarım ve inşaatta istihdama dair müjdeli haber var. Netice; sandığı ekonomi üzerinden etkilemek isteyenler de vazgeçti, işbaşı yaptı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.