ŞEREF OĞUZ

İhracata yeni öykü

Küresel krizin vurduğu Avrupa'da ihracat pazarımız daralınca, dünyanın dört bucağını keşfettik. 250'den fazla gümrük noktasına mal satar olduk, eksen kaydırdık, yeni alanlara ulaştık.
Sonra kurdaki çılgınlık dönemine girdik. Dolar ile ithal ve euro ile ihraç yapısıyla ihracatımız yeniden darboğaza girdi. Öyle ki mayısta %19, ilk 5 ayda %8.3 ve son 12 aylık süreçte %2.7'lik performans kaybı yaşadık.
Tıpkı 6 yıl öncesinde olduğu gibi bugün ihracatçı, içinde bulunduğu durumu sorgulamaya ve yeniden çift haneli büyümenin yollarını aramaya başladı. Sonuçta 2023 hedefi hâlâ geçerli ve mevcut daralmanın bir sonraki adımı farklılaştırması gerekiyor.
Farklı adım ne olabilir? Eksen kaydırma ve kur ile gelinen bu noktada 60 bin ihracatçının ortak kanaati nitelik boyutunda şekilleniyor. Kısaca kilogram değeri daha yüksek ihracat için katma değerli üretim şart ve bunu sağlamak zorundayız.
Türkiye İhracatçılar Meclisi TİM'in toplum gündemine soktuğu inovasyon, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın proje pazarında, ilk sonuçlarını vermeye başladı bile. Fakat ben bir sıkıntı görüyorum. O da katma değer artırıcı projelerin, yalnızca otomotiv ve tekstilde değil, makineden turizme dek her alanda üretiliyor olması gerekir.
Üretmek de yetmiyor, bu projeleri tanıtmak, Anadolu'da roadshow'a çıkmak, ihracata mal ve hizmet üreten her odağı, bunlardan haberdar etmek zorundayız. Katma değere muhtaç öylesi üretici biliyorum ki ihtiyaç duyduğu çözümün varlığından habersiz ve belki de komşu ildeki proje pazarında çoktan sergileniyordur.
Bu yüzden ihracatın içinde bulunduğu darboğazdan çıkışının ancak ve ancak yeni öykülerle olabileceğini savunuyor ve seçimden sonra başarı öykülerini daha çok konuşuyor olacağımızı biliyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.