ŞEREF OĞUZ

Türk ekmeğinin nitelik sorunu

Farkında mısınız bilmem ekmeğin niceliğini tartışmaktan öteye geçemediğimiz için nitelikli ekmek yiyemiyoruz. Görünen o ki anlayış değişmezse, yakın gelecekte yiyeceğimiz yok. Sebep akılsızlık...
Önce nicelik odaklı tartışmaya bakalım: 75 kuruştan 1.5 liraya dek uzanan fiyat aralığı söz konusu... Bakan Çelik maliyetin 61 kuruş olmasına dikkat çekiyor, misal; "1 lira olsun" diyenlere, "afaki rakam" diyor. Fırıncılar da maliyet üzerinden yola çıkarak olabildiğince yüksek fiyat talebinde...
Meslek hayatımda 40 yılı geride bıraktım. Söz konusu ekmek ise tartışma, genelde gramaj ve fiyat gibi nicelik üzerindeydi. Gerçi bir ara içinden çıkan utanç verici çer çöp yüzünden sıhhi boyutunu da tartıştık fakat şükür ki hijyenik üretimde bir yerlere gelebildik. Burada belediyelerin ve bakanlığın katkısı fazla...
Benim dikkat çekmek istediğim, yediğimiz ekmeğin tadına, lezzetine, kalitesine, kısaca niteliğine dair tartışmayı henüz gündeme getirmeyişimizdir. Köyde yediğim ekmeği fırından alamamaktır derdim... Güzel ekmeği olan ülkelerde "biz neden bunları yapamıyoruz?" hayıflanmasında oldum hep.
Ortalıkta neredeyse ekmek sayısı kadar fırın varsa, niteliği de dert etmiyorsanız, rekabetin "fiyat" odağına saplanması kaçınılmazdır. Havanda su dövmek yerine, işin temeline eğilsek, niteliği ana tartışma konusu yapsak, nasıl olur? Buğdaydan mayaya, lezzetten sağlığa dek unsurları irdelesek?
Ölçek ekonomi oluşturmadan, fırın enflasyonuna dur deyip ölçek ekonominin dinamiklerini çalıştırsak, tartışmayı ramazan pidesinin fiyatı ne olacak komikliğinden kurtarsak... Bakanlığın fiyatın ötesine geçip nitelik sorununu da gündeme getirmesiyle güzel ekmek yiyebileceğim yılları bekliyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.