ŞEREF OĞUZ

Gelecek körlüğü; sabit mi mobil mi?

Fuarın bu yılki mottosu "mobil her şeydir" olarak belirlenmişti. Ancak bu; "sabit hat hiçbir şeydir" anlamını taşımıyor zira her iki yaklaşım da gerekli… Aslan, dünya devi operatörlerin dahi bu alanda zaman zaman gelecek körlüğü yaşadığına dikkat çekiyor. British Telekom, "her şey sabit hattır" yaklaşımıyla elden çıkardığı mobil iştirakini kat be kat para ile geri almak zorunda kaldı. Benzer örnek "her şey mobildir, sabit hatta gerek yok" diyen Vodafone bugün büyük kaynaklar ayırarak kendine sabit hat temin ediyor.
Sonuçta mobil ile sabit hat bir arada çalışmak zorunda. Zira fiber altyapıyla birbirine sabitlenmiş hatlar olmadan mobil imkanı sağlanamıyor ve Türk Telekom, bu vizyonu daha önce oluşturup her iki alanda da imkanlarını tek marka altında toplamayı sağlamış oldu. Benim izlenimim, eğer ucu açık vizyon geliştirip bunun gereklerini yerine getirmemiz halinde, Türk Telekom örneğindeki gibi dünyada kural koyucular arasında yer almak pekala mümkün. Teknoloji ihraç edebiliyorsak neden daha iddialı hedeflerin peşinden koşmayalım ki… Yeter ki Aslan'ın ifadesiyle "çalışanımızın yüzde 7'si Ar-Ge elemanı" olmalı ve yaygın altyapıyı sürekli geliştirmeli."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.