ŞEREF OĞUZ

Şanzımansız dünya

Savunma Bakanı Fikri Işık bilim bakanıyken hayati önem verdiği yerli marka otodan söz ederken, geleceği düşünürken yapılan temel bir yanlışa dikkat çekiyor: "Şanzımansız bir dünyada eski paradigmalara takılıp kalamazsınız."
Haklı… Doğrusal düşünmeye alışanlar, dünü bugünden yarına uzatarak geleceği tahmin etmeye çalışırlar ve genelde çuvallarlar. Elealı Zenon'un hocası Parmenides 2 bin 500 yıl önce bu durumu "gelecek körlüğü" olarak tanımlamış. Bugün de gelecek hakkında tahmin yaparken Parmenides yanılgısını yaşarız.
Işık "Misal Bursa…" diyor; "Otomotivdeki yetkinliğini geleceğin teknolojisiyle buluşturup işbirliği, işbölümü modelleri kurmazsa, çok çabuk sistem dışı kalır."
Hatırlıyorum, dünya renkli TV ile tanışmışken bizdeki üretici, siyah-beyaz TV tüpü fabrikası için teşvik kovalıyordu. Zamanı doğru okumak, bu açıdan son derece önemli…
Dünün dinamikleriyle yarını tanımlarsan, "kullanılmış gelecek" kavramına varırsın. Kullanılmış gelecek ise dünün rekabetidir, yarının değil… Bakan Işık'ın işaret ettiği, yarına dair kestirimleri iyi okumaya dairdir.
Bunu yapmak yetmiyor, daha iyi bir yarına ulaşmak için dünü geride bırakmak gerekiyor. Misal zaman ziyanı, kaynak israfı ve kurumsal taassup gibi…
Şanzımanın ortadan kalkacağı yakın gelecekte, otomotiv mekaniğinde yetkinleşmiş firmalarımız ne olacak? Çok basit, onlar bu yetkinliklerini, yeni dönemin ihtiyaç duyduğu alanlara yöneltecekler.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.