ŞEREF OĞUZ

Teşviki aldın peki ne yaptın?

Kısa bir Organize Sanayi Bölgesi öyküsü paylaşacağım: OSB'nin birinde adamın biri, "yatırım yapacağım" diye teşvikten arazi kapatır.
Ama hiçbir şey yapmaz. Sonra gerçek sanayicinin biri, yabancı yatırımcıyla bu araziye talip olur.
Yatırım yerine rant kovalayan arazi kapatıcısı, 1 milyon $'a sahiplendiği araziye, 5 yılın ardından 10 milyon $ ister. Gerçek sanayici bu fahiş fiyata rağmen yine de "kabul" der.
Ancak arazinin dâhil olduğu OSB yönetim mafyası, "4 milyon $ da bize..." diye tutturur. Peki sebep? "Ranttan biz de pay alalım" ifadesidir. Olay bakanlığa kadar gider, gelen cevap, "efendim 4 milyonda size kaç taksit kolaylığı yapalım?" olur.
Metin Can'ın bu sayfadaki haberi "OSB'lerde rant ve FETÖ tırpanı" müjdeliyor. Amaç, üretim üsleri olarak tasarlanan OSB'leri rant mafyası elinden kurtarıp yeniden sanayiciyle buluşturmak...
Benzer kanserli yapı, sayıları 60'ı bulan ve büyük umutlarla kurduğumuz teknokentlerde yaşanıyor. Teknoloji üretsin diye kurduğumuz mekânlar şimdilerde emlak ofisi gibi çalışıyor.
Peki, üretim?
Teşviki aldın, üretim nerede? Şimdi kanun tasarısıyla alınan teşviklerin amacına uygun kullanılmadığı takdirde geri alınması öngörülüyor. "Yan gel osman bir dönüm bostan" dönemi bitiyor...
İnşallah...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.