'Üretilen konsepti ihraç edelim'
Gelir odaklı yatırım fonu ile büyüme esaslı girişim fonu asla aynı sepete konulmamalı! Aksi takdirde bireysel fırsatçılık peşinde koşan emekliler grubu ile uzun vadeli yatırım peşinde koşan OYAK yönetimi her koşulda karşı karşıya gelir! Çünkü, gelir düzeyi iyi bir emekli, düşen faiz ortamında, "Bir ev bir araba" daha ister! OYAK şimdi bunu yapıyor.
Yönetim ise "Fırsatçılığı" kolektif düzeyde yapmanın peşinde! Stratejinin bir parçası olarak, çimento ve demir çelik yatırımlarıyla inşaat sektörünün lideri oldu. Bu emeklinin yüksek getirisini de engelleyen bir durum. 2009'de 1.9 milyar lira kâr yapan OYAK, Koç Holding'in 2 milyar liralık kârını neredeyse yakalamış. 1 milyar lira kâr yaratabilen Sabancı Holding'i geride bırakmış. Otomotivde yolculuk sürüyor.
OYAK, küresel krizde sanayide üretimini güvence altına almak için hammaddeye kolay erişmenin yolunu arıyor. Yurtdışında, yurtiçinde "maden şirketi" ve lojistikte güçlenmek için 2 gemi satın alıyor.
Bu arayış uzun vadeli yatırıma dönük bir vizyon!!! Bu vizyon kriz ortamında orta vadede OYAK'ın emeklileriyle yönetim arasında "parazit" yaratır.
Diyoruz ki; bu kadar başarılı bir yönetimi iyi dinlemek şart. OYAK, ilginç bir model.
Ulusoy, boşuna, "Bu modeli bir marka, üretilen konsept olarak ihraç etmeliyiz" demiyor!..
Türkiye'nin değeri bu. Sahip çıkalım!
İddia ediyorum bu modele en çok para sihirbazı George Soros itibar eder!!! Böyle para kazanan fon dünyanın neresinde var.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.