MELİHA OKUR

Özelleştirme komedisi!

Başkent Gaz özelleştirme komedisi hepimize yetti. Bu ihale pek çok özelleştirmeye imza atacak olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ders olmalı! İstanbul, özelleştirmede komikliği kaldırmaz. Neyse ki, Başkent Doğalgaz'ın dağıtım özelleştirmesi 5669 sayılı yasa gereği yapılamadığı için 12 Haziran itibariyle Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na devredildi de kurtulduk! Yoksa durum çok vahimdi!..
Abartmıyorum, ihale sürecinde Ankara Büyükşehir Belediyesi yanlış üzerine yanlış yaptı. "Paraya ihtiyacım var," diye özelleştirilecek bölgenin hacmini netleştirmeden ihaleye çıktı. Global-Energaz Ortak Girişim Grubu'na "Siz bu işi yaparsınız" diye ihaleyi verdi. Çok hevesli olmayan Global, "Finans bulamıyorum, zaman tanıyın" diye havaya girince, ek süre tanındı.
Ne hikmetse olmadı. Tanınan süre dolduğunda da kimse ortaya çıkıp, Global-Energaz ortaklığına, "Gel şirketi al" demedi. Global, 53 milyon dolar olan teminatını kurtarmaya çalıştı! İhale bu kez ikinci olan Termikel Elektrik'e verildi, şirkete "Gel sözleşmeyi imzala" denildi. Termikel baktı, teslim edilecek bölgenin üçte biri ortada yok! İmzaya yanaşmadı. Finansman bulamadı. Şimdi Termikel teminatı kurtarma derdinde; teminatın durumu belli değil!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.