MELİHA OKUR

Almanya'da kriz bitti mi?

Küresel krizin birinci yılında rotayı AB'nin en büyük ülkesi Almanya'ya çevirdik. Acaba kriz bitti mi? Bu soruya yanıtı geçen hafta sonu Berlin Elektronik Fuarı'nda (IFA) sohbet ettiğimiz Miele'nin basın sözcüsü ve yazar Carsten Prudent verdi: "2010'da 35 saate inen esnek çalışma saati haftada 40 saate çıkarsa kriz bitmiş demektir." Almanya, bu krizde evinin içini düzeltmiş. İç pazarda toparlanma hızlı. Özkaynakları güçlü, Alman şirketleri iç pazarda büyümeye başlamış. 2.7 milyar cirosu olan ve üretiminin yüzde 70'ini ihraç eden Miele, 2009'da iç pazarda yüzde 7.6 büyümüş.
Büyümeyle ilgili olarak Prudent diyor ki: "Çalışma saatlerini azaltmadık. Güveni sarsmadık.
Kaliteye dayalı üretim felsefesinden taviz vermedik."
110 yıllık geçmişi olan beyaz eşya şirketi Miele'nin iş felsefesi, "Her zaman daha iyi ol. İyi ol ki, herkesin önüne geç!"
Bu felsefe Türk şirketlerine örnek olmalı...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.