MELİHA OKUR

İstanbul kriteri in! Washington kriteri out!

IMF'yi izlemeye çalıştığımız bir dönemde Sabah gazetesi de bir yeniliğe imza attı. Dünyanın en saygın gazetelerinden New York Times'ı okurlarıyla buluşturuyor. Bu buluşma Çırağan'da verilen bir davetle kutlandı. Davete iş dünyasından çok sayıda iş insanı katıldı.
Biz de iki gün önce bir grup işadamıyla birlikte CHP Genel Başkanı Deniz Baykal'ı konuk eden Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi M. Koç ile Akbank'ın Murahhas Azası Suzan Sabancı Dinçer'e "IMF nedeniyle özel bir davet veriyor musunuz" diye sorduk.
Rahmi M. Koç, "Toplantıya katılacak olan bazı ABD'li arkadaşlarıma evimde yemek vereceğim. Başka etkinlik yok" dedi.
Suzan Sabancı Dinçer ise, bu toplantılar kapsamında cuma sabahı Sabancı Müzesi'nde IIF'nin kendi iç toplantısını yapacağını söyledi. Bir öneride bulunacak.
Diyor ki; "Washington kriterleri var. Bu kez İstanbul kriteri ortaya konmalı."
Serbestleşme, ticarileşme, menkulleştirme ve özelleştirme diye 20 yıl önce ortaya konmuş olan Washington kriterlerinin yanına yerleşecek İstanbul kriteri acaba ne olur? Öneriyi sıradan biri değil, Chatham House Mütevelli Heyeti üyesi Suzan Sabancı Dinçer getiriyor.
Dinçer'in bu sözlerinden benim çıkardığım sonuç şu: İstanbul kriteri in, Washington kriteri out!..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.