MELİHA OKUR

Yönetmelik niye bekliyor?

Bölgesel modelliğe soyunan Türkiye'nin etrafında, "Irak ve Suriye" odaklı müthiş bir ikinci el otomobil pazarı oluştu. Hurda sanayiinin temelini oluşturan bu pazarda Japonya, Çin, Fransa ve Almanya suyun başını tutmuş. Ne yazık ki, ikinci el araçların ihracatında rekabetçi fiyata sahip olamayan Türkiye, sadece seyirci, izliyor. Madem, bölgesel güç olacağız, niye seyirci olmaktan öteye geçemiyoruz?
Soruya, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Aybar, yanıt veriyor: "Hurda sanayiinin altyapısını oluşturacak 16 yaş ve üstü araçların yenilenmesi şart. Hazırlanan yönetmelik bir türlü çıkmıyor!"
***
Peki, yenileme yönetmeliği sektöre ne sağlayacak?
Aybar, çerçeveyi çiziyor:
"Her şeyden önce eski, çevreyi kirleten araçlar devre dışı kalacak. Yeni teknoloji kullanan, yakıt tasarruflu, çevreye duyarlı araçlar çoğalacak. Türkiye'de karbondioksit emisyonunun yüzde 12'sini motorlu araçlar üretiyor. Türkiye, beş yıllık bir plan dahilinde 3 milyon motorlu aracı değiştirerek karbondioksit emisyonu yüzde 8.3'e çekilebilir. Dönem, çoğu AB ülkelerinin yaptığı gibi yenileme dönemi."
***
Otomotiv deyip geçmek mümkün mü? 400 bin kişiye iş ve aş sağlıyor. Krize rağmen global sermaye 2009'da da Türkiye'ye olan ilgisini sürdürdü. Sektör, bu yıl ÖTV indirimi sayesinde 150 bin adet fazla motorlu araç satarak 530 bin adet araç satışıyla 2008 yılını sollayıp geçti.
Üreticiler kararlı. "Eskiyi getir, çevreci aracı al" diyorlar. 2010'un zor geçeceğinin farkındalar, "yenileme yönetmeliğini" bekliyorlar.
Top, Çevre ve Orman Bakanlığı ile bugünkü yapısıyla demode olan Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na atılmış.
Bize de konuyu takip etmek düşüyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.