MELİHA OKUR

Kâhin'in Türkiye'ye tavsiyeleri

Türkiye'nin ihracatta en büyük ortağı AB ülkeleri, ancak Avrupa ülkelerinin büyümesi yavaşlayacak. Bu nedenle Türkiye, ihracat yaptğı ülkeleri Asya ve Ortadoğu gibi çeşitlendirmeli.
Petrol fiyatları artarsa (Spekülasyon var, artabilir), Türkiye gibi enerjide dışa bağımlı olan ülkeleri risk bekliyor. Türkiye enerji politikalarını gözden geçirmeli, bağımlılığı azaltmalı, alternatif kaynaklar yaratmalı.
Euro-dolar paritesi 5 yıl içinde çok ciddi artmayacak, parite 1.5- 1.6 gibi dar bir aralıkta kalacak. Çünkü Avrupa ve ABD ihracat yapmak zorunda kalacağı için paraları değersiz kalmak durumunda.
Türkiye gibi ihracata dayalı büyüyen ülkeler, bundan sonra iç piyasalarını da geliştirmeli. Çünkü ABD ve AB daha az tüketip daha fazla üretecekleri bir sürece girecek.
Türkiye mesleki eğitime önem verip işgücünün niteliğini artırmalı. Teknoloji ve inovasyona da yatırım yapmalı.
Türkiye doğrudan yatırıma daha çok kapı açmalı, daha rekabetçi olmalı. Böylelikle daha hızlı büyüyebilir.
Sağlık ekonomi politikalarıyla istihdam alanları geliştirilmeli.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.