MELİHA OKUR

Kırmızı çizgideyiz

Wall Street Journal'ın Türkiye muhabiri Joe Parkinson, 17 Eylül'de yazmış. İran'a yaptırımların Türkiye ile ikili ticareti olumsuz etkilediğini söylüyor.
"İstanbul Kimyevi Maddeler İhracatçıları Birliği verilerine göre, Türkiye'nin tek petrol rafinerisi Tüpraş, ağustosta İran'a benzin ihraç etmemiş. Temmuzda 35 bin 900 ton ihracat yapmış. Yasağa uyan Tüpraş, yaptırımlar rejimi kapsamında cezaya tabi olmaz" diyor.
Bu veri "ticari sır" değil mi?
Türk gazetecilere yasak diye verilmeyen bilgi yabancı gazetecilere pat diye sunuluyor. Tüpraş'ın mayıstan bu yana Akdeniz Kimyevi Maddeler İhracatçılar Birliği'ne kayıtlı olduğu ise gözden kaçıyor...

***

ABD kararlı. Yasak kapsamına giren malzemeleri üreten şirketleri ve üretimi gümrükler üzerinden takip ediyor.
Şirketlerimiz ise İran'a mal satıyor.
Kırmızı çizgideyiz. Henüz yaptırımlar kapsamında cezaya tabi olan Türk şirketi yok!..
Bölgesel liderliğe soyunmuş bir ülke olarak rakibimiz İran'la ciddi bir ticari ortaklığımız yok. Siyasi olarak bu ülkeyle ortak bir yol haritamız da mevcut değil.
Yılsonunda ihracatımız 2.5 milyar doları bulacak. Petrol ithalatımız 10 milyar doları geçiyor. Dış ticaretimiz açık veriyor. O halde biz, İran'ın arkasında niye bu kadar çok duruyoruz?
Sebep, maddi mi, manevi mi?
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu yanıt vermeli!..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.