MELİHA OKUR

Çaykur, köpeklerle kaçağa savaş açacak

Kaçak çayla mücadele için ciddi bir çalışmaya başlayan Çaykur'un Genel Müdürü Ekrem Yüce, Türkiye'de 110 bin tona yakın kuru çay tüketildiğini, 40 bin tona yakın çayın kaçak olarak yurda girdiğini söyledi. Çay kaçakçılığının yoğun yaşandığı Doğu ve Güneydoğu'da 20 ila 30 bin tonluk pazar bulunduğunu vurgulayan Yüce ancak resmi yollarla 1-2 bin ton satış yapabildiklerini söyledi.
Çay ithalatının artık sadece Rize Gümrüğü'nde yapıldığını hatırlatan Yüce, "Kaçak girişi önlemek için narkotik köpekleri getireceğiz. İlk köpeği İskenderun'da eğitmeye başladık. Yani bu kaçak çay girişini önlemek için köpek işine kadar girdik" diye konuştu. Çayın, Rize ekonomisinde en büyük payı oluşturduğunu anımsatan Yüce, sektörde özel teşebbüs rekabetinden memnun olduklarını ancak sektörün disipline edilmesine ihtiyaç bulunduğunu kaydetti. Özellikle Çaykur markasının sahte kullanımının söz konusu olduğuna değinen Yüce, "500'e yakın firma ile bu konuda mahkemelik olduk. Sınır bölgelerinde bayramlarda adeta çay - şeker ticareti yaşanıyor. İnsanlar karbonat diyerek çay getiriyorlar" dedi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.