MELİHA OKUR

Borsanın efendisi kim?

VOB'da yok yok!.. Altın, döviz, İMKB 100, buğday, pamuk... Bunların tümü geleceğin emtiaları.
Gelin görün ki, hiçbiri doğru dürüst çalışmıyor. Varsa yoksa, Türkiye'nin en büyük banka ve holding şirketlerinin yer aldığı İMKB 30 kontratı...
VOB'un işlem hacminin yüzde 95'i İMKB 30 kontratında dönüyor. Böylece işin rengi değişiyor. Yani, dayanak varlık sayılan İMKB 30'un sahibi olan, borsaların efendisi oluyor.


***

2011'de yerli bireysel ve kurumsal yatırımcının işi zor. Çünkü yerliler, İMKB 30 hisselerini kaybedeli çok oldu. Uzun süredir spot piyasada küçük ve orta boy şirket hisseleriyle ilgilendiler.
Çoğu, manipülasyona yenik düştü ve spot piyasada para kaybetti. Kaybeden insan ne yapar? Kaldıraçlı piyasaya koşar. O yüzden VOB'da işlem hacmini yerli yapıyor. Yabancı parayı kazanıyor.

***

Spotta kaybet...
VOB'da kaybet...
Daha yüksek kaldıraçlar var.
Dolayısıyla kaybeden için umut durağı neresi olabilir?
Adres ortada, SPK denetimine tabi olmayan foreks piyasası (FX)... Burası da saatli bomba!
25'inci kuruluş yılını kutlayan İMKB ile VOB yönetimine bir uyarımız var:
Lütfen, VOB'daki iktidar kavgasını bırakın! Saatli bombaya odaklanın!..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.